PRIMUL FLUX DE ŞTIRI TRIMISE DE CITITORI

Ultimele

DANSÂND CU DELFINII: „Omul Cu Branhii”, zi norocoasă în Marea Neagră


INSIDER: „Astăzi a fost una dintre cele mai frumoase zile petrecute vreodată în Marea Neagră. De obicei, delfinii nu se apropie de mine atunci când sunt în apă, iar dacă o fac, se retrag rapid după ce mă văd. Dar astăzi… a fost cu totul altceva. Un delfin a trecut la doar un metru de mine. Am rămas uimit și extrem de bucuros. Credeam că l-am pierdut după ce a dispărut în adâncuri, însă, câteva minute mai târziu, a revenit. Și nu doar că a revenit… dar a rămas lângă mine mai bine de o oră. A trecut de zeci de ori pe lângă mine, privindu-mă direct în ochi la fiecare apropiere, de parcă voia să îmi transmită ceva. Cea mai neașteptată reacție a fost atunci când am coborât pentru prima oară la fund ca să-l filmez mai de aproape, s-a oprit, m-a privit și și-a mișcat capul rapid într-un gest ce părea uimire, ca și cum ar fi zis: Hei, și tu poți să vii aici jos? După 30-40 de minute, și-a adus și un prieten. În prezența lor nu știam cum să reacționez: să mă joc, să mă retrag sau să stau pe loc, temându-mă să nu creadă că le invadez teritoriul ori că vreau să le fur mâncarea. Am rămas cât de aproape am putut de stabilopozi. După aproximativ o oră am decis să mă retrag spre interiorul digului de Nord. Credeam că ne-am luat rămas bun… dar după doar cinci minute m-au găsit din nou și dansul nostru subacvatic a continuat. Era ca și cum îmi spuneau ceva ce doar în limbajul lor se putea înțelege. A fost o experiență pe care nu o voi uita niciodată. Iar norocul meu a fost că aveam camera video cu mine. În curând, voi posta filmarea acestei întâlniri magice. #mareaneagra #delfini #delfinimareaneagra” SURSA

N.R.: „OMUL CU BRANHII” (20 de ani de experiență în peste 1000 de scufundări): „Moştenirea Pasiunii pentru Marea Neagră: Inspirat de Tatăl Meu, Pescar și lubitor de Natură – O Călătorie în Imagini și Filmări, Sute de Zile Petrecute pe Mare, Transpuse într-un Tribut Unic adus Mării Negre!!!

Pentru Mine, Marea Neagră Nu Este Doar O Mare, Ci Un Loc Unde Mă Regăsesc. Aici Am Trăit Unele Dintre Cele Mai Frumoase Momente Ale Vieții Mele: De La Scufundări în Larg, La Pescuit Subacvatic Și La Seri Petrecute Gătind Peştele Proaspăt Prins. Am Descoperit Specii Uimitoare, De La Calcani Grațioși Care Se Camuflează Perfect Pe Fundul Mării, Până La Bancuri De Pești Colorați Care Dansează În Ritmul Curenților. Când Spui „Marea Neagră”, Mulți O Asociază Cu Imagini Ale Unor Ape Tulburi, Plaje Aglomerate Sau, Poate, Cu O Mare Pe Care O Cred Lipsită De Viaţă. Pentru Mulţi, Această Mare Este Un Loc Obişnuit, Banal Chiar, O Destinație De Vacanță Fără Prea Mult Farmec. Dar Pentru Mine, Marea Neagră Este O Sursă Inepuizabilă De Fascinație, O Lume Ascunsă Care Pulsează De Viaţă, Culori Și Povești Nespuse. Marea Neagră În Inima Mea: O Moștenire De Familie Transformată în În Pasiune.” SURSA

ARHIVĂ: DELFINARIU 45 ANI: Ni-Ni & Chen-Chen, veniți din China. Vii sau de pluș? Nici delfini nu mai avem! OXXO FALEZA CONSTANȚA: Zece tablouri semnate de Nicolae Grigorescu pot fi admirate în adâncul mării, lângă Cazinou, în timpul unor sesiuni de scufundare OXXO LA MULȚI ANI, CONSTANȚA!: Cazinoul redat posterității după cinci ani de restaurare și bricul Mircea plutind în port OXXO MAREA NEAGRĂ: Cea mai mare structură acvatică anoxică din lume. Acoperă Lacul Pontic unde a început agricultura in Europa?

ROȘIORI DE VEDE: Tren cu blindate Husky VMMD din Africa de Sud, pentru detectarea minelor & curățare a rutelor


INSIDER: „Gara Roșiori de Vede – tren care transportă vehicule Husky Vehicle Mounted Mine Detector (VMMD), un sistem de detectare a minelor și de curățare a rutelor. Vehicul MRAP (Mine-Resistant Ambush Protected) configurabil, conceput pentru curățarea rutelor și deminare, în special pentru detectarea și eliminarea minelor terestre și a dispozitivelor explozive improvizate (IED-uri).

Origine și Producție: Dezvoltat în Africa de Sud în anii 1970, este fabricat de DCD Protected Mobility din Africa de Sud şi de Critical Solutions International din SUA. Utilizare: A fost folosit de forţele armate din diverse țări, inclusiv Africa de Sud, Canada, SUA, Marea Britanie, Franța și Australia.

Caracteristici tehnice: Motor: Mercedes Benz OM 906 LA 6.4L, șase cilindri, turbo diesel; Transmisie: Allison 2500 SP, automată, cu 5 viteze; Viteză maximă: 72 km/h; Greutate operațională: 8.350 kg; Autonomie: 400 km (200 km cu remorcă de detonare a minelor MDT). Dimensiuni: Lungime: 7,34 m, Lăţime: 2,53 m, Înălțime: 3,54 m.

Este echipat cu tehnologii avansate pentru detectarea explozibililor, cum ar fi detectoare de metale cu sensibilitate ridicată, radar cu penetrare în sol (GPR) şi/sau senzori termici. brațe robotice în versiunile mai noi (cum ar fi Husky 2G), suflantă Cyclone, Sistem de cameră OWL 360°.

Designul său blindat permite vehiculului să reziste la daunele provocate de explozii, asigurând siguranța operatorului. Cabină dotată cu geamuri antiglonț și trapă de acces pe acoperiş. Capabil să opereze în diverse tipuri de terenuri și să ofere o capacitate de detectare fiabilă în medii periculoase. Există mai multe variante, inclusiv cele cu un singur operator (Husky Mk III) sau cu doi operatori (Husky 2G).”

N.R.: Roşiori de Vede, municipiu în județul Teleorman, Muntenia, România. Se află în Câmpia Română la 100 km de București, la 100 Km de Craiova și tot la 100 Km de Piteşti şi Târgovişte.

Oraşul este construit deasupra fundației unui castru roman care făcea parte din Limes Transalutanus (secolul III e.n.). precum și a vestitei cetăți daco-romană Arcinna (cunoscută și sub numele de Artinna). În anul 1385, conform unor documente, orașul era cunoscut sub numele de Russenart sau Ruşii de Vede.” SURSA

DUPĂ 520 DE ANI: Gioconda, hostess la Red Bull & Da Vinci, „oale și ulcele”


INSIDER: „Gioconda angajată pe post de hostess, ispitește clienții cu Red Bull.

N.R.: Gioconda (în italiană La Gioconda) sau Mona Lisa este o pictură celebră a lui Leonardo da Vinci, realizată în anii 1503-1506, reprezentând o femeie cu expresie gânditoare și un surâs abia schiţat. Mona este prescurtarea cuvântului Madonna (Doamna). Este considerată cea mai renumită operă din istoria picturi și cea mai reprodusă, în prezent tabloul este expus la Muzeul Luvru din Paris fiind atracţia principală pentru vizitatori.

Este vorba despre o pictură în ulei pe lemn de plop, cu dimensiunile de 77 x 53 cm, a căror împărţire dă 1,452, rezultat ce trimite la anul naşterii autorului Leonardo di ser Piero da Vinci (n. 15 aprilie 1452, Vinci, Italia- d. 2 mai 1519, Amboise, Franța).

Istoria tabloului este plină de peripeții. Leonardo era foarte ataşat de el și îl purta totdeauna cu sine în călătorii, inclusiv atunci când regele Francisc II-a invitat în 1516 să se stabilească în Franţa, în castelul din Amboise. Regele i-a cumpărat tabloul, care a fost expus mai întâi la palatul Fontainebleau, mai târziu la Versailles. După Revoluția Franceză este expus la Luvru, Napoleon Bonaparte l-a luat pentru propriul său dormitor, apoi a revenit la muzeul Luvru. În timpul Războiului franco-prusac din 1870-1871 a stat ascuns într-un loc necunoscut. În ziua de 22 august 1911 se constată dispariția tabloului din muzeu. Poetul Guillaume Apollinaire este suspectat de furt și arestat, în ziua de 7 septembrie este interogat și Pablo Picasso, dar ambii sunt eliberați din lipsă de dovezi. S-a descoperit că un angajat de la muzeul Luvru, de origine italiană, Vincenzo Perugia, convins că tabloul aparține Italiei, l-a furat purtându-l sub manta la ieşirea din muzeu. A fost descoperit când a încercat să-l vândă unui negustor de opere de artă din Florenţa. După ce a fost expus în principalele orașe ale Italiei, revine la Luvru în 1913. În 1956, partea inferioară a tabloului suferă daune serioase în urma unui atentat cu o soluție acidă, iar câteva luni mai târziu un vizitator a aruncat în el o piatră. În prezent se află protejat sub o sticlă incasabilă. În anul 1962 a fost expus în America la New York şi Washington, D.C., iar în anul 1974 la Tokyo şi Moscova.

În epoca modernă, artiştii avangardişti au utilizat des motivul acestei picturi, realizând chiar variaţii caricaturale ale acesteia. Printre cele mai notabile este cea suprarealistă a lui Salvador Dalí, intitulată Autoportret ca Mona Lisa, care a adăugat mustăți chipului femeii. La Muzeul Prado a fost descoperită o copie a acestei picturi. Conform experților, acest tablou a fost pictat tot în secolul al XVI-lea de unul din discipolii lui Leonardo da Vinci.

ARHIVĂ: EXPOZIŢIE: „Doamne, Scaraoschi, arăţi ca dracu’!” Red Bull îţi dă aripi. Definitiv? OXXO BUCUREȘTI MALL: Tablouri premiate la Can Art&Design Festival, primul concurs din România care inspiră comunitatea către refolosirea dozelor din aluminiu OXXO CURAJ ŞI GRAVITAŢIE: Red Bull îţi dă aripi, dar nu îţi plăteşte spitalizarea!

MUSCA-PĂUN: Emigrant nord-american, cetățean european din 2007 & pașaport românesc de 5 ani, poposește în Republica Moldova!


INSIDER: „Azi am văzut pentru prima dată o insectă care a intrat în România recent, de câțiva ani. Mi-a atras atenția pe o piatră din parc, lângă care făceam dresaj cu Happy. Este foarte mică. Are 3-4 milimetri. Am văzut că stătea cu aripile în sus. În engleză i se spune peacock fly, muscă-păun (Callopistromyia annulipes), pentru că umblă cu aripile în sus. Este originară din America de Nord. În 2007 a fost observată pentru prima dată în Elveția. În anii următori a apărut în tot mai multe țări europene. În ultimii 5 ani a fost observată în România. În 2020 a fost văzută doar în 8 locuri din România, majoritatea în vestul țării. Acum și în Slobozia. Nu este dăunătoare. Toate pozele sunt făcute de mine.

Completare: evident că nu am știut eu toate astea, venite pe linie genetică, din moși-strămoși. Am întrebat chatGPT ce insectă este, după care am căutat informații.” SURSA

N.R.: Atât masculii cât și femelele se deplasează cu aripile ridicate vertical și îndreptate înainte. Asemănarea cu coada unui păun este amplificată de reflexiile albastre. Se pare că a trecut deja Prutul, anul acesta fiind identificată și în Republica Moldova…

ARHIVĂ: PARCUL VĂCĂREȘTI: După invazia călugărițelor asiatice din Dobrogea, acum avem prima generație cu buletin de București OXXO ALIEN: Tânțar văzut la microscopul electronic OXXO GÂNDACUL RINOCER: Cea mai puternică ființă pe Terra ridică de 850 ori greutatea sa! OXXO METAMORFOZE: Molia Trandafirie, de la omida mâncăcioasă la fluturele adult care nu mănâncă OXXO PRINTRE NIMFE: „Merită văzut albastrul infinit al „Fluturilor Împărat”, greu de surprins în fotografii!” OXXO LICURICI: Lumina produsă este de 1000 de ori mai puternică decât lumina produsă de o lumânare

TATUAJE ROMÂNEȘTI: Stema României, ieșită din suflet direct pe spate!


INSIDER: „Tatuajul este o formă de artă apărută cu mii de ani în urmă. Acesta se realiza la început cu ajutorul unor ustensile din os, care aveau aspectul unor dălți zimțate. Tatuajul este practic introducerea de tuş într-un strat superficial al pielii, astfel putându-se crea diferite motive. Deși la început tatuajele aveau rolul de a marca funcția unui individ într-un trib, acesta a fost preluat de europeni și de alte naţiuni, modificându-i funcția într-una artistică.

Astăzi, tatuajele se execută în saloane specializate, care oferă condiții optime realizării unei astfel de lucrări (curățenie, aparatură profesională, personal specializat). Modul de realizare a tatuajelor s-a modificat foarte mult în ultimele două sute de ani, în zilele noastre utilizându-se aparate special concepute pentru așa ceva, iar simplele modele de altă dată au fost înlocuite cu motive florale, simboluri chinezești etc., ajungându-se chiar la portrete de o calitate și fidelitate remarcabilă.” SURSA

N.R.: „Stema României, adoptată de cele două Camere ale Parlamentului, reunite în sesiunea din 10 septembrie 1992, constă într-o acvilă, pe un scut, având aripile deschise. În cioc ține o cruce, pe cap Coroana de oțel a României, iar în gheare o sabie și un sceptru. Între aripile protectoare se află un scut împărţit în cinci părți cuprinzând stemele celor 5 regiuni istorice: 1.Stema Țării Românești: acvilă cu capul conturnat, având în cioc o cruce, la dreapta un soare, la stânga o lună crai-nou. Prima versiune este atestată pe un document din 20 ianuarie 1368 emis de domnul Vladislav I.

2.Stema Olteniei: În 1872 pe emblema Principatelor Unite a fost introdus separat, în afara vulturului Munteniei şi bourului moldovenesc și simbolul Olteniei, pe un fond roșu, un leu încoronat ieşea dintr-o coroana antică și o stea, totul din aur. Din 1921 ea a căpătat forma de azi, în cartierul al treilea, pe fond roşu, un leu ieşind dintr-un pod (podul de la Drobeta, ambele de aur).

3.Stema Moldovei: în varianta de pe stema României, capului de bour îi este asociată, pe lângă luna crai-nou și roza, o stea în locul soarelui atestat pe hrisovul din 30 martie 1392, dat de domnul Roman I.

4.Stema Transilvaniei: scut împărţit în două câmpuri: în câmpul superior era o jumătate de acvilă, cu zborul desfăcut, ieşind din linia de demarcație, iar în câmpul inferior, turnuri de cetate, ultimele amintind de numele german al Transilvaniei, Siebenbürgen („Şapte cetăţi”), nume atestat din anul 1296. Stema Transilvaniei este atestată din secolul al XVI-lea.

Banatul, Crişana și Maramureșul nu au avut steme, dar pe 23 iunie 1921, a fost stabilit ca stema Olteniei să fie atribuită și Banatului, iar stema Transilvaniei să fie atribuită și Crişanei și Maramureșului.

5.Stema Dobrogei: constă din doi delfini afrontați, pe fond de azur, dispuși cu capul în jos. Simbolul a fost introdus pe stemă în 1872, și reprezenta inițial „Ținuturile Mării”, întrucât la acea dată România nu deținea și nu revendica Dobrogea, având însă ieşire la Marea Neagră prin fâşia Cahul-Bolgrad-Ismail. După 1878, când România a schimbat acest teritoriu cu Dobrogea de Nord, însemnul heraldic se referă la aceasta din urmă.

La baza stemei actuale stă stema României interbelice, care a fost proiectată în anul 1921 de heraldistul clujean József Sebestyén, la cererea regelui Ferdinand I al României. Stemei actuale îi lipsește, față de stema interbelică, scutul mic, argintiu-negru din interior (simbolul heraldic al Casei de Hohenzollern). Crucea de deasupra coroanei nu era o cruce simplă, ci era crucea decorației „Trecerea Dunării”.

Un proiect de lege, care pune Coroana de Oţel, simbolul suveranității (independenței) României, pe capul acvilei din stemă (unde nu a fost niciodată), a fost adoptat de camerele Parlamentului și promulgată la 11 iulie 2016 de către președintele Klaus Iohannis.

În stema republicană actuală, reprezentarea grafică a sceptrului ținut în gheare de acvila romană nu este cea tradițională, cu capătul în forma florii de crin (fleur-de-lys – un simbol regal provenind din tradiția franceză, care se regăsește în majoritatea stemelor lumii, inclusiv în stema interbelică a Regatului României), ci încă amintește de cea a „sceptrului prezidențial” primit în dar de preşedintele Nicolae Ceauşescu din partea Marii Adunări Naționale, în perioada comunistă (1974). Până la data de 31 decembrie 2018, autorităţile publice au avut obligația să înlocuiască stemele și sigiliile existente cu noul model cu acvila încoronată.” DETALII

ARHIVĂ: DECUPAJE IML: Sociologia românească a tatuajului. Cel mai vechi tatuaj din România, realizat în 1876! OXXO BODY-ART: 70 de artişti te invită pe „masa de operaţie”. Chipul iubitei – 800 lei!

LIDER vs CONDUCĂTOR/ MANAGER: Ce-ți dorești tu ție, dulce Românie? Cu ori fără empatie?!


INSIDER: „Care este diferența dintre un lider și un conducător/ manager? Un lider inspiră și motivează o echipă, concentrându-se pe dezvoltarea membrilor și crearea unei viziuni comune, în timp ce un conducător sau manager este orientat mai degrabă spre atingerea obiectivelor organizaționale, având subordonați cărora le atribuie sarcini.

LIDERUL: 1.Inspiră și motivează: Un lider nu doar comandă, ci și inspiră echipa, creând o viziune comună și motivând membrii să o urmeze. 2.Dezvoltă echipa: Liderul investeşte în dezvoltarea membrilor echipei, recunoscând și promovând talentele individuale. 3.Influențează și empatizează: Un lider înțelege nevoile și perspectivele echipei, influențându-i și ghidându-i cu EMPATIE. 4.Creează o cultură de colaborare: Un lider încurajează colaborarea și comunicarea deschisă în echipă. 5.Alege colaborarea: Liderul se integrează în echipă și nu creează distanțe.

CONDUCĂTORUL/MANAGERUL: 1.Atribuie sarcini: Managerul are subordonați cărora le atribuie sarcini și monitorizează progresul. 2.Se concentrează pe obiective: Managerul este orientat spre atingerea obiectivelor organizaționale. 3.Oferă ordine: Managerul tinde să dea ordine și să se asigure că acestea sunt îndeplinite. 4.Poate genera frică: Unii manageri pot crea un mediu de lucru bazat pe frică, în loc de încredere. 5.Poate fi distant: Managerul poate menține o distanţă faţă de echipă, concentrându-se mai mult pe sarcini decât pe oameni.

Concluzie: liderul este cel care conduce cu inspirație și viziune, în timp ce conducătorul gestionează resursele și sarcinile pentru a atinge obiectivele.

Ce-ți dorești tu ție, dulce Românie? Dorește-ți, ca să vie!

N.R.:EMPATIA este capacitatea de a înțelege și împărtăși sentimentele altor persoane. Aceasta presupune recunoașterea și înțelegerea emoțiilor, gândurilor și experienţelor altora, ca și cum ar fi ale tale, fără a confunda propriile emoții cu ale lor. A fi empatic înseamnă a te pune în locul celuilalt, a vedea lumea prin ochii lui și a oferi sprijin și înțelegere.

Elemente cheie ale empatiei: 1.Recunoașterea emoțiilor: Capacitatea de a identifica și înțelege atât emoțiile exprimate verbal, cât și pe cele exprimate non-verbal. 2.Înţelegerea perspectivelor: Recunoașterea faptului că modul în care o altă persoană percepe și simte lumea este validă, chiar dacă este diferită de propria perspectivă. 3.Oferirea de sprijin: Oferirea de suport și înțelegere, fără a judeca sau a oferi soluții, ci doar ascultând și validând sentimentele celuilalt. 4.Diferența dintre empatie și simpatie: Empatia implică înțelegerea emoțiilor celuilalt, în timp ce simpatia presupune compasiune și milă, adesea cu un sentiment de distanțare.

Importanța empatiei: 1.Construirea relațiilor: Empatia este esențială pentru construirea unor relații sănătoase și semnificative, bazate pe încredere și înțelegere. 2.Comunicare eficientă: Empatia ne ajută să comunicăm mai bine, deoarece ne permite să înţelegem nevoile și perspectivele celorlalți. 3.Autocunoaștere: Empatia poate contribui la autocunoaștere, deoarece ne ajută să înţelegem mai bine propriile emoții și reacții prin observarea celorlalți. 4.Diminuarea anxietății: Înţelegerea și acceptarea emoțiilor altora poate contribui la reducerea anxietății și la creşterea încrederii în sine, atât pentru cel care oferă, cât și pentru cel care primește empatie. Cu alte cuvinte: „Cine dă, lui își dă!”

LĂBUȘ DIN BROȘTENI:: Fericirea la căței – lângă cei dragi, acasă. Credință, loialitate și oameni care ajută oameni!


INSIDER: „Lăbuş din Broşteni. L-am întâlnit luni, a doua zi după potop, când ne-am dus încolo cu Poliția Animalelor. Când apele încă mai curgeau prin case, când pompierii, jandarmii şi salvamontul încă mai scoteau animale cu mâinile goale şi în cupele utilajelor. Oamenii erau deja salvați, recuperați, evacuați.

Am crezut că-i mort, abia l-am zărit printr-o uşă rămasă deschisă. Am şi strigat după fetele de la poliție că mai avem o victimă. El nu era mort. Dormea. Am strigat la el, nimic. L-am ghiontit să vedem dacă mişcă şi s-a ridicat. Apoi am realizat că-i surd. Surd cu totul. Surd şi bătrân.

Dormea în casa care i-a fost casă. Acum, totuna cu glodul. Familia era evacuată, precum zeci de alte familii. Lăbuş murdar, înglodat, dar bine, întreg. Începuse a poua iar, cu găleata. Pompierii, jandarmii, baieții de la salvamont, toți au intrat prin case, pe unde au apucat. Noi cu Poliția Animalelor, ne-am adăpostit fix în casa lui Lăbuş.

El, bucuros de oaspeți. S-a sculat, s-a scuturat, apoi a dat de oglinda unui dulap şi-a lătrat în oglindă până a răguşit. Îşi vedea prima oară chipul şi descoperise că-i câine. Am pus video în comentarii. Apoi au venit nişte oameni buni cu mâncare caldă la portbagaj. Opreau la fiecare care şi întrebau, câți sunteți? Noi am zis că suntem două persoane. Că ne trebuiau două meniuri. Unul lui Lăbuş şi unul câinelui din lanț şi din mijlocul apelor. Care era afară, pusesem o bucată de acoperiş rupt peste dânsul, să-i țină de dos şi de ploaie, că nu se putea ridica, până venea maşina din vale să ne preia pe toți. Lui Lăbuş i-am spus atâta, să aibă oleacă de răbdare, că oamenii lui o să se întoarcă acasă.

Ieri ne-am întors în Broşteni, după aproape o săptămână. Cu o armată de voluntari din Suceava şi cu tonele de donații pe care le-ați dăruit în parcarea de la Metro.

Ne-am reîntors şi acasă la Lăbuş. Am cunoscut-o pe tanti Aurica şi pe Andrei, acum erau acasă. Lăbuş printre picioarele lor. Îi arătăm lui tanti pozele cum îl hrănisem, ea face legătura cu caserole pe care le-a găsit în casă. Ne povesteşte că-l au de când era mâțâțăl. Că împart cu el şi bucata de pâine. Că i-ar oferi mai mult, dar atâta au şi ei. Că dacă suntem oameni buni, să-l luăm la o viață mai bună.

Ce-am făcut? L-am luat ieri pe Lăbuş cu noi, la Suceava. Să-i oferim mai mult. Aşa am gândit pe moment. Mâncare premium, suplimente de bătrâni, de oase, de articulații. Şi bătrânețe liniştită, cum sună bine a zice. Chestii dintr-astea. Doar că pe drum, ne-au copleşit gândurile şi îndoielile. Aveam în suflet imaginea lui, aşa cum l-am găsit după potop. În casa lui. Aşteptându-şi oamenii. Şi imaginea de ieri, bucuros, printre picioarele oamenilor lui, care s-au reîntors acasă. El i-a aşteptat. Şi i-ar fi aşteptat câte zile i-or mai fi rămas. Doamne, eram prea obosite să ne întoarcem din drum şi să trecem iar munții, ca să-l ducem înapoi acasă. Dar l-am dus azi dimineață.

I-am luat şi căsuță, ca să aibă şi el căsuța lui. I-am luat mâncare. I-am luat pături şi castroane, de toate. I-am dus şi bidoane cu apă.

Iar nişte oameni buni au turnat deja fundația pentru o nouă casă. Pentru tanti Aurica şi Andrei. Au adus şi calaburii, tot. Până-i gata, autoritățile le-au dăruit un container, bun, nou şi frumos.

Lăbuş este acasă şi este bine. A fost o lecție despre credință şi loialitate. Iar dacă ar fi putut vorbi cu vorbe, ca oamenii, Lăbuş ne-ar fi spus că alege să împartă o pâine în trei. Cu Aurica şi Andrei. Doar să fie acolo, acasă.

A fost duminică azi. În Broşteni era pace şi linişte. Oamenii şi-au şters lacrimile. Căci alți oameni, tare mulți, îi ajută.

Viața iși va urma pașii. Iar noi, toți, împreună, ne vom lăsa conduși de ea cu dragoste și credință! ❤️” SURSA

ARHIVĂ: BROȘTENI: Cel mai mare oraș din România, se fălește cu piatra simbolică „Ion Creangă”, bolovanul care a dărâmat casa Irinucăi în „Amintiri din copilărie”

GOAT RALLY TOUR 2025: Preambul – „1000 cai putere” vs „1000 de mioare”


INSIDER: „Doar în România.. 1017 CP, 200.000 $ super sedan (N.R.: BMW M5)… blocat de cină. Adevăratul șef al acestor drumuri nu sunt eu.” SURSA

„🇷🇴 GOAT Rally pornește pe 11 august din inima României – Sibiu. 🏁 25 de supercars. Zeci de pasionați. Mii de kilometri de drumuri care-ți taie respirația. Nu e doar despre mașini. E despre a arăta lumii o Românie spectaculoasă, exact așa cum o vedem noi: cu munți de poveste, sate ca în filme și oameni care trăiesc cu pasiune. Cine spune că România nu are ce arăta… n-a fost niciodată în @goatrallytour. Noi nu ne rușinăm de țara noastră. O urcăm în vârf de munte și o filmăm din fiecare unghi. Tu ce loc din România ai pune pe hartă dacă ai avea 25 de supercars la dispoziție?

Pregătiți pentru: @goatrallytour 2025 – Colantat: @raliw. ro; Culoare: @teckwrap. România Amber Rose; Roţi: @raliwwheels; Suspensie: @kw_suspension; Admisie: @project_gamma; Foto: @andrei. stanea.” SURSA

N.R.: „GOAT Rally 2025: 11-17 August 2025 cuprinzând orașele Sibiu – Cluj – Oradea – Timişoara -Bratislava – Brno. Unul dintre momentele cheie este cel din Timişoara, pe 14 august, în Piaţa Unirii, conform Facebook, unde evenimentul promite să aducă energie, istorie și o atmosferă unică.

GOAT Rally 2025 este un eveniment de tip super-car, o aventură de o săptămână care include șase orașe, cu sloganul „șase orașe, o săptămână, zero loc pentru mediocritate”.. Evenimentul promite acțiune, adrenalină, libertate, preluări publice, experiențe VIP, petreceri incredibile și activități surpriză, cu accent pe condus peste granițe și momente de neuitat.

GOAT Rally Tour a luat naştere în România şi este deja la a șasea ediție, bucurându-se de un succes răsunător în edițiile de vară din 2022, 2023 şi 2024, ediția de iarnă 2024 și ediția specială în Dubai, anul trecut. După evenimentul internaţional din 2023, care a început în România, a trecut prin Ungaria şi s-a încheiat în Croația, cererea uriaşă din partea fanilor, dar şi din partea participanților încântați de frumusețile țării noastre, a determinat organizarea evenimentului în vara anului 2024 exclusiv pe teritoriul României (Sibiu – Brașov – Bucureşti – Mamaia)

În fiecare dintre aceste oraşe, supercarurile sunt expuse în locații emblematice, care sunt anunţate pe conturile oficiale de socializare. Publicul va avea astfel ocazia să admire aceste bijuterii pe patru roți într-un mediu cool şi relaxant.” DETALII

ARHIVĂ: CERNAVODĂ-FETEȘTI: Transhumanța pe A2 cu 400 de oi pe ora!

CATAMARAN ELECTRIC, IOR: Noua distracție acvatică, silențioasă, confortabilă, pentru gamerii – sportivi cu joystick-ul!


INSIDER: „Începând de săptămâna aceasta pe lacul din IOR, la debarcaderul din apropierea de bisericii de lemn au fost aduse pentru a fi închiriate 4 catamarane electrice. Persoana care închiriază Aquavolt14, asigură vesta de salvare și face instructajul pentru a-l manevra este chiar proiectantul/ constructorul catamaranului de la o fabrică din Constanța. Foarte ușor de manevrat și foarte confortabil.

REGULAMENT ÎNCHIRIERE CATAMARAN ELECTRIC: 1. Siguranța la bord: Toți pasagerii trebuie să poarte veste de salvare atunci când catamaranul este în mișcare. 2. Capacitate admisă: Este strict interzisă depășirea numărului maxim de 4 adulți permis la bord. 3. Navigare în siguranța nu este permisă apropierea de alte ambarcațiuni sau maluri. 4. Comportament civilizat: Pasagerii trebuie să adopte un comportament respectuos față de ceilalți utilizatori și față de fauna și flora lacului. 5. Muzica si zgomot: Se interzice folosirea boxelor sau a muzicii la volum ridicat care poate deranja fauna sau alți vizitatori. 6. Distracție responsabilă: Consumul de alcool si de substanțe este interzis în timpul operării ambarcațiunii. 7. Minorii la bord: Copiii sub 14 ani trebuie să fie însoțiți in permanență de un adult responsabil. 8. Sancțiuni: Încălcarea regulilor poate conduce la refuzul închirierii și le penalizări. 9. Curățenie la bord: Este obligatoriu ca pasagerii să păstreze ambarcațiunea curată și să nu abandoneze deșeuri la bord. 10. Fumatul interzis: Nu este permis fumatul la bordul catamaranului. 11. Siguranța pe apa: Este interzisă aplecarea în afara ambarcațiunii sau orice manevră care ar putea pune în pericol ocupanții sau fauna. 12. Echipamente de bord: Nu se modifica, deteriorează sau îndepărtează echipamentele montate. 13. Minorii la bord: Copiii trebuie supravegheați permanent de un adult responsabil. 14. Debarcare: Este interzisă coborârea din ambarcațiune oriunde în altă parte decât la punctul de închiriere. 15. Raportarea incidentelor: Orice incident, defecțiune sau avarie trebuie raportată imediat la numărul afișat pe ambarcațiune.

Program: Luni – Duminicá 13-21 (Programul poate varia in funcţie de condiţiile meteo) Tarife: 90 lei/ 30 minute; 150 lei/ 60 minute; cash/ card. Dacă distribui pe social media un video cu tine pe Aquavolt 14 cu tag, poți câștiga o tur6a de 15 min GRATUIT între 12:30-15:30, în limita ambarcațiunilor libere.

N.R.: „Aquavolt14 – Catamaranul electric compact care combină designul marin elegant cu tehnologia sustenabilă pentru aventuri liniștite pe lac. Date Tehnice: Propulsie electrică. Motor electric de 70 kg cu joystick ergonomic pentru o navigare silențioasă şi eficientă; Alimentat cu energie solară. Panou solar monocristalin de 450W cu baterii duble AGM de 12V/200Ah; Capacitate de 4 persoane.; 3,5 m lungime, 1,9 m lăţime perfect pentru aventurile in familie pe apă; Viteză maximă de 14 km/h. 7 ore de funcționare continuă la o viteză de croazieră confortabilă de 5-6 km/h.

Dacă întotdeauna ți-ai dorit să fi „căpitan”, ai unde, ai cu cine, dar îți lipsea catamaranul, acum îl poți avea pe al tău. Preț 11.500 euro. DETALII

ARHIVĂ: IOR FĂRĂ HIDROBICICLETE: Cris Garden și-a reînnoit contractul cu o vechime de peste un deceniu, dar fără componenta de închiriere de ambarcațiuni și de gestionare a lacului OXXO CAIAC-POLO: Lacul IOR bază de antrenament pentru un sport nou OXXO IOR ESTIVAL, SECTOR 3: Poporul se plimbă cu vaporul. Gratuit!

CONCERT JLO, BUCUREȘTI : Tort cu sigla „JW Marriott Bucharest Grand Hotel”, postat de Jennifer Lopez pe Facebook – „mulțumesc” dulce pentru gazdă, făcut de artistă în timp ce dansa ori viceversa?


INSIDER 1: „Ați văzut tortul (N.R.: are sigla „JW Marriott Bucharest Grand Hotel”?!) făcut pentru JLo? ” SURSA

INSIDER 2: „Probabil făcut un cofetar angajat al hotelului Marriott (având sigla lor pe tort), care clar mai are de exersat…Mi se pare ca o glumă proastă acel tort, sincer, cu atât mai mult privind contextul situației, statutul hotelului și evenimentul. Pare că nu au depus niciun efort.”

N.R.: Nu, nu este AI. E postat și pe pagina ei. SURSA

INSIDER 3: „A fost cam belea #JenniferLopez în seara asta, pe scena din Piața Constituției. Nu m-am dus la concert pentru că aș fi fana ei, consider că din punct de vedere muzical she sucks, dar eram convinsă că va face show și a făcut, nene… La 56 de ani a rupt! Femeia e într-o formă grozavă, a dansat aproape 2 ore, a schimbat costume, iar alături de dansatorii ei a avut coregrafii faine, care i-au pus în valoare stilul și corpul.

Again – e un fel de „Beyonce de pe Temu”, nu e genul de concert la care să mergi pentru voce, dar overall merită să o vezi live pentru prezența scenică și atitudine. Ne-a arătat ce înseamnă ambiția și disciplina, a fost peste așteptările mele. Chapeau, J-Lo! Ce să mai zic, iau un Ketonal pentru șale și mâine rup ușa la sală.” SURSA

N.R.: „Jennifer Lynn Lopez (n. 24 iulie 1969, New York City, SUA), cunoscută și sub porecla J.Lo, este o cântăreață, actriță, dansatoare și femeie de afaceri americană. Lopez este considerată una dintre cele mai influente artiste ale generației sale, fiind recunoscută pentru faptul că a spart barierele pentru latino-americani Ia Hollywood, și a contribui la promovarea mișcării pop latino în muzică. De asemenea, este cunoscută pentru impactul său asupra culturii populare prin intermediul modei, brandingului și schimbării standardelor mainstream de frumusețe. Gen muzical: muzică dance electronică rhythm and blues, pop Latin music, hip-hop; tipul de voce – mezzo-soprană.

Căsătorită de 4 ori cu: Marc Anthony (5 iunie 2004-iunie 2014); Cris Judd (29 septembrie 2001-ianuarie 2003); Ojani Noah (februarie 1997-ianuarie 1998); Ben Affleck (16 iulie 2022-2024); Doi copii: Emme Anthony, Maximilian David Anthony.

Lopez a vândut peste 80 de milioane de discuri în întreaga lume, iar filmele sale au încasat în total peste 3,1 miliarde de dolari. Printre distincţiile sale se numără o stea pe Hollywood Walk of Fame, premiul Billboard Icon Award, trei premii American Music Awards, patru premii MTV Video Music Awards (inclusiv premiul Michael Jackson Video Vanguard Award) și șase recorduri mondiale Guinness. A fost clasată printre cele mai influente 100 de persoane din lume de către Time (2018) și printre cele mai puternice 100 de femei din lume de către Forbes (2012). Lopez are un număr mare de urmăritori pe rețelele de socializare, fiind una dintre cele mai urmărite persoane pe Instagram. Alte proiecte ale sale includ un brand de lifestyle, linii de produse de înfrumusețare și modă, parfumuri, o companie de producție și o fundație caritabilă.” DETALII

Zeci de mii de spectatori au trăit o experiență muzicală la superlativ pe 27 iulie 2025 în Piata Constituției din București la spectacolul lui Jennifer Lopez. Evenimentul a reprezentat una dintre cele mai ample producții muzicale din România din ultimii ani și a fost organizat de renumitul promotor internațional Marcel Avram şi de DD East Entertainment, în cadrul celei de-a patra ediții a festivalului Summer in the City.

Concertul a marcat revenirea artistei pe marile scene internaţionale, după o pauză de şase ani. Turneul, care a debutat pe 8 iulie în Spania și include 21 de opriri în Europa şi Orientul Mijlociu, se va încheia pe 12 august în Sardinia, Italia. Jennifer Lopez a prezentat același spectacol în fiecare oraş în care a concertat, inclusiv la București, singurele modificări fiind în zona costumelor din ce în ce mai spectaculoase – precum și în interacțiunile cu fanii: „Faceţi ceea ce iubiți și cu oamenii pe care îi iubiţi!”

Momentele in limba spaniolă, precum interpretarea piesei Qué Hiciste, au fost întâmpinate cu aplauze entuziaste. Artista a vorbit deschis despre temele iubirii, dezamăgirilor şi renaşterii personale, oferind publicului nu doar un spectacol muzical, ci și o conexiune autentică. După oprirea de la Bucureşti, Jennifer Lopez işi continuă turneul cu spectacole in Orientul Mijlociu, inclusiv în Abu Dhabi şi Sharm El Sheikh. Turneul internaţional Up All Night se va încheia pe 12 august in Sardinia, Italia, urmând ca artista să revină pe scenă în iarnă, cu spectacole la Caesars Palace, Las Vegas, intre decembrie 2025 şi martie 2026.