PRIMUL FLUX DE ŞTIRI TRIMISE DE CITITORI

VIP, GARA DE NORD: Aniversare 150 ani, Salonul Regal deschis 3 zile și publicului mâncător de semințe de la clasa a 2-a!


INSIDER: „𝘎𝘈𝘙𝘈 𝘋𝘌 𝘕𝘖𝘙𝘋 – 150 de ani de la inaugurare – 𝘚𝘈𝘓𝘖𝘕𝘜𝘓 𝘙𝘌𝘎𝘈𝘓 și 𝘔𝘜𝘡𝘌𝘜𝘓 𝘊𝘍𝘙 deschise publicului! În perioada 25 – 27 𝑠𝑒𝑝𝑡𝑒𝑚𝑏𝑟𝑖𝑒 2022, GARA DE NORD din BUCUREȘTI, un reper al timpului în dezvoltarea căilor ferate pe teritoriul României, este gazda evenimentului cultural – 𝐺𝑎𝑟𝑎 𝑑𝑒 𝑁𝑜𝑟𝑑, 𝑢𝑛 𝑣𝑒𝑎𝑐 ș𝑖 𝑗𝑢𝑚ă𝑡𝑎𝑡𝑒!

Cu prilejul aniversării a 150 de ani de la inaugurare (𝟚𝟝 𝘴𝘦𝘱𝘵𝘦𝘮𝘣𝘳𝘪𝘦 𝟙𝟠𝟟𝟚 – 𝟚𝟝 𝘴𝘦𝘱𝘵𝘦𝘮𝘣𝘳𝘪𝘦 𝟚𝟘𝟚𝟚), publicul călător și pasionații feroviari pot vizita 𝑆𝐴𝐿𝑂𝑁𝑈𝐿 𝑅𝐸𝐺𝐴𝐿 – salonul de protocol al Regilor Romaniei, care păstrează și astăzi somptuozitatea stilului empire

mobilier de lemn, piese de mobilier îmbrăcate din catifea roșie, tavanul decorat cu plafoniere de iluminat aduse de la Paris, coloane și pereți acoperiți cu marmură, oglinzi de cristal – unde va fi amenajată o 𝑒𝑥𝑝𝑜𝑧𝑖ț𝑖𝑒 𝑑𝑒 𝑓𝑜𝑡𝑜𝑔𝑟𝑎𝑓𝑖𝑖 𝑣𝑒𝑐h𝑖, cu imagini de arhivă ale Gării de Nord, care pot fi admirate pe fundalul unui 𝑓𝑖𝑙𝑚 𝑑𝑜𝑐𝑢𝑚𝑒𝑛𝑡𝑎𝑟, realizat de feroviarii care și-au transformat cariera profesională într-o adevărată pasiune feroviară. De remarcat covorul original țesut în 1930 la Mănăstirea Agapia.

Iubitorii de material rulant au ocazia să admire și fotografia 𝑏𝑖𝑗𝑢𝑡𝑒𝑟𝑖𝑖𝑙𝑒 𝑑𝑒 𝑒𝑝𝑜𝑐ă ale istoriei feroviare, care sunt expuse la 𝕃𝕀N𝕀𝔸 13:
🚂 vagoane din compunerea TRENULUI REGAL
🚂 locomotive cu aburi
🚂 locomotivă Diesel – mecanică, fabricată la uzinele Malaxa
🚂 prima locomotivă de serie Diesel – electrică
🚂 garnitura Moldovița
🚆 automotor salon, construit la uzinele Malaxa
🚆 automotor Diesel
🚂 prima locomotivă electrică pe patru osii a CFR

𝕄𝕌Z𝔼𝕌𝕃 C𝔽R, unul dintre cele mai interesante muzee din Bucuresti, și-a deschis și el porțile, pentru copiii de azi și de ieri.

M𝙐𝙕𝙀𝙐𝙇 𝘾𝙁𝙍, locul unde, timp de 3 zile, vizitatorii vor descoperi pagini inedite din 𝘪𝘴𝘵𝘰𝘳𝘪𝘢 𝘊ă𝘪𝘭𝘰𝘳 𝘍𝘦𝘳𝘢𝘵𝘦 din România:
✔️ cea mai veche locomotivă cu aburi din România, 𝑙𝑜𝑐𝑜𝑚𝑜𝑡𝑖𝑣𝑎 𝐶ă𝑙𝑢𝑔ă𝑟𝑒𝑛𝑖, expusă în curtea Muzeului
✔️ 𝐷𝑖𝑜𝑟𝑎𝑚𝑎, cu piese la scara 1:87, unde este reprodus un traseu feroviar românesc
✔️ 𝑓𝑖𝑟𝑚𝑎𝑛𝑢𝑙 𝑡𝑢𝑟𝑐𝑒𝑠𝑐, documentul original, prin care Sultanul Abdul Medjid acordă concesiunea primei linii de cale ferată a Imperiului Otoman, din acea vreme, linia Cernavodă – Constanța, inaugurată în anul 1860.

✔️ biroul și obiectele personale ale inginerului Căilor Ferate Anghel Saligny

✔️ macheta primului macaz descoperit în lume
✔️ machete de locomotivelor electrice și cu aburi
✔️ machete de vagoane
✔️ macheta unui automotor Malaxa
✔️ 𝑖𝑛𝑠𝑡𝑎𝑙𝑎ț𝑖𝑖 𝑀𝑜𝑟𝑠𝑒, folosite înaintea telefoanelor
✔️ colecții de telefoane
✔️ birou al impiegatului
✔️ uniforme vechi
✔️ piese de colecție și elemente de patrimoniu SURSA

ARHIVĂ: MUZEUL CFR: „Avem şepci pentru ceferişti cu fundul roşu!” OXO GARA DE NORD: Pagină de istorie la Linia 14. Trenul Regal s-a întors! OXO EVOLUŢIE: De la naş la stewardesă. Crăpeul salvează CFR-ul! OXO CFR: Pârtie şi patinoar în trenul Iaşi-Timişoara! OXO CAPĂT DE LINIE: “Unde se duc trenurile, când se duc?” OXO CFR: „Siguranţa circulaţiei şi creşterea capacităţii”, proporţionale cu întârzierile trenurilor! OXO GARA DE NORD: „Aici nu este staţie taxi autorizată”. Rechinii pescuiesc turişti, gura CFR miroase a usturoi! OXO GARA CALAFAT: Cea mai fericită baltă din Romania OXO ORIENT EXPRESS: De la Paris la Istanbul via Gara de Nord, 11 zile, 120.000 euro! OXO 150-100-50: Muzeul de Locomotive cu Abur Reşiţa, cel mai mare muzeu tehnic în aer liber din Europa

COMENTEZI?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s