PRIMUL FLUX DE ŞTIRI TRIMISE DE CITITORI

REGHIN, JUDEȚUL MUREȘ: Camionul Bucegi a devenit decorațiune multifuncțională pentru case. Oare când e frig pornește motorul?!


INSIDER: „Numai la Reghin… Pompei Pintea (autor) – „Un capitol încheiat!” SURSA

N.R.: „Începând cu anul 1964, la Uzinele „Steagul Roşu” din Braşov, a intrat în producţie modelul SR 113 Bucegi, sarcină utilă 5 t (4×2, axă spate cu roți duble, prinderea jantei cu 8 prezoane), având la bază o cabină proiectată de francezii de la Chausson Plant şi motorul V8, benzină, dezvoltat pe baza unei licențe Ford, de 5025 cmc, 140 CP, cutie de viteze cu 5 trepte, treptele 2, 3, 4 şi 5 fiind sincronizate. Optional, cutia de viteze putea fi cuplată cu o cutie suplimentară – reductor, sau, axa spate putea fi echipată cu 2 trepte de reducție, comandate pneumatic. În acelaşi an, 1964, a intrat în producție și modelul SR 114 Bucegi, sarcină utilă 4 t (4×4, axă spate cu roți duble, prinderea jantei cu 8 prezoane, diferențial spate cu sistem de blocare pneumatic, cutie de transfer cu 2 trepte nesincronizate, fără diferențial central).

Ulterior, motorul V8, benzină, 5025 cmc, 140 CP – cod motor SR-211, a fost înlocuit cu motorul diesel, cu 6 cilindri în linie, 5491 cmc, 135 CP, licența SAVIEM – cod motor 797-05. Odată cu motorul a fost montată pe mașină și cutia de viteze AK 5-35, cu 5 trepte nesincronizate, iar la modelele SR 114, cutia de transfer a rămas cea originală, fără diferențial central. Aspectul exterior a rămas neschimbat. Modelele astfel modificate s-au numit SR 113/114 D – modele care se mai găsesc înca in dotarea MApN.

Caracteristici:

• Motor tip SR-211 8 cilindri în V la 90, pe benzină,

• Capacitate: 5025 cm³

• Alezaj/Cursă: 97/85 mm

• Puterea maximă 140CP/3600rpm,

• Viteza maxima: 90km/h

• Consum mediu: 30 litri/100km

• Greutate motor: 344 kg” DETALII

ARHIVĂ: PRIMA IUBIRE: Comoda Dacia 1300, roșie. Nimic nu se pierde, totul se transformă! XOX BUZIAȘ: Restaurant amenajat la umbra unui avion Lisunov eșuat acum 40 de ani XOX 3 POINTS SHOT: Mingea „înfiptă” în clădirea Federației Române de Baschet

COMENTEZI?

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s