PRIMUL FLUX DE ŞTIRI TRIMISE DE CITITORI

PĂCATELE PRESEI

CĂLUŞ: Denunţarea adevărului se pedepseşte la TVR conform practicilor în vigoare. Taci sau pleacă!


Cosmin TintaScandal la studioul regional de televiziune TVR Timişoara. Un redactor – prezentator tv care are relații cu televiziunea de 13 ani, a fost dat afară fără să fie anunțat. Toate i se trag din faptul că a denunțat public anumite practici incorecte din instituție. Poliţia a fost chemată, joi, la TVR Timișoara să aplaneze conflictul. Unul dintre cei mai cunoscuți oameni de televiziune de aici, redactorul-prezentator Cosmin Țîntă (foto), nu mai este lăsat să intre în instituţie. (…) Decizia de concediere a venit direct de la Bucureşti. TVR încearcă să-i închidă gura lui Țîntă și să îl „agaţe” cumva de concedierile colective din televiziunea publică, deoarece acesta a fost unul dintre puținii angajați care în trecutul apropiat au avut curajul să reacționeze față de neregulile din televiziunea națională. Mai întâi acesta a cerut lămuriri cu privire la faptul că redactorul-șef programe are contract cu Primăria Timișoara, pentru a prezenta, contra cost, evenimentele și concertele municipalității. Apoi, pe 20 decembrie anul trecut a transmis o ”Avertizare în interes public” în care denunță o serie de probleme în organizarea şi funcţionarea TVR, de la modul în care sunt tratate sesizările angajaților, până la felul în care a fost organizată evaluarea pe baza căreia 900 de oameni vor fi dați afară și la faptul că anumite angajări au fost impuse politic. DETALII

CONTEXT: Cosmin Ţîntă sparge „buba” de la TVR Timişoara


UMILINŢĂ: Publicaţiile trustului MediaPro, cumpărate de Gold Corporation. Cine a rămas necumpărat?


ARHIVĂ: REACŢIE: Locuitor din Roşia Montană: „Pasivitatea şi nepăsarea de acum ne vor costa foarte scump”


MACARALE: Salariile restante ale jurnaliştilor de la „Cronica Română” depind de cotaţia fierului vechi


INSIDER: „Stiu oare ziaristii de la Cronica ca banii lor provin din vanzarea pe bucati la fier vechi a fabricii Ubemar, actuala Ascendent Ubemar??? Finantele au pus sechestru doar pe cateva daramaturi pentru ca restul din fabrica a fost vandut acum cativa ani catrea Altcons, alta firma de-a lui Sindilaru. Cand au inceput sa puna finantele ochii pe Altcons din cauza mega datoriilor a vandut repede ce era pe Altcons catre Ascendent Ubemar patronata tot de Sindilaru. Acum au mai ramas o mana de oameni in nustiucumsemaicheama fabrica care stau fara apa curenta de vreo 2 ani, fara caldura iarna de vreo 2 ani, salarii ioc, program de 2 zile pe saptamana… Da le-a promis Sindilaru ca atunci cand v-a ajunge presedintele tarii o sa le fie bine… pana atunci le face ferma de pasari si porci in spatele fabricii ca sa le dea de mancare…”


WANTED: RealitateaTv pune recompensă pe capul Reginei din vămi


In lipsa capacitatii de investigatie jurnalistica, postul RealitateaTv a ajuns la concluzia ca ar fi mult mai ieftin si mai comod sa cumpere informatii prin intermediul unui concurs televizat la emisiunea „Bursa pariurilor”. Premiul initial de 10.000 de euro, acordat unui telespectator care isi „argumenteaza cel mai bine ideea” despre circuitul spagii prin vami, era destinat Nebunului dispus sa vanda informatia despre identitatea Reginei. Cum nimeni nu s-a aruncat sa divulge „argumentat” traseul banilor, postul a scazut recompensa la 10.000 lei pentru orice piesa de puzzle care ar putea cotribui la tabloul general. Daca pana acum postul nu a gasit niciun nebun, care vor fi pionii care isi vor vinde Regina?


Conducerea Agerpres impune jurnaliştilor să îşi dezvăluie şi să înregistreze sursele anonime


Cele mai bune ştiri furnizate de mass-media sunt cele bazate pe informaţiile care vin “pe surse”. Adică, cineva de încredere furnizează jurnalistului o informaţie în exclusivitate, cu condiţia să rămână anonim. Această relaţie directă şi personală, care garantează încrederea de ambele părţi, nu se poate lega decât între sursă şi jurnalist, şi nu între sursă şi şefii jurnalistului. Când această înţelegere este încălcată, sursa va avea de suferit, iar jurnalistul va ajunge un simplu “traducător” de comunicate de presă… Priviţi cum suflă acum în iaurt conducerea Agerpres după gafa care i-a cutremurat până şi pe studenţii din anul I la jurnalism.

INSIDER: “Dupa ce a facut de ras agentia, impreuna cu redactorul-sef Marina Badulescu, cu interviul inventat cu Madalina Manole, directoarea adjuncta a Agerpres, Argentina Traicu, da lectii jurnalistilor agentiei despre cum trebuie scrise stirile.

Mai rau, ii obliga pe jurnalisti sa inregistreze interlocutorii si sa transmita fisierele audio in redactie, unde trebuie stocate doua luni, chipurile. Cu alte cuvinte, conducerea agentiei si mai stiu eu ce tehnician de prin institutie pot avea acces inclusiv la sursele care doresc sa-si pastreze anonimatul.

Uite asa, o traducatoare care nu a iesit in viata ei din birou sa scrie o stire, un reportaj un ceva acolo da lectii jurnalistilor despe cum trebuie sa fie scrise stirile si le mai si cere sa-si dezvaluie sursele.

Atasata e nota interna transmisa subalternilor de directoarea adjuncta a Agerpres, dupa scandalul iscat de interviul fals cu Madalina Manole.

N-ar fi nasol, daca toate astea n-ar fi pe banii nostri, ai tuturor celor care platim impozite la stat.”


FOAME! Jurnaliştii Turcescu, Hurezeanu şi Tatulici, îndatoraţi la “Roşia Montană Gold Corporation”


20 de formatori de opinie şi oameni influenţi din mass-media românească au plecat în Noua Zeelandă la invitaţia companiei Roşia Montană Gold Corporation. Jurnaliştii Robert Turcescu, Emil Hurezeanu şi Mihai Tatulici au acceptat de la controversata companie o excursie ce costă aproximativ 10.000 de euro de persoană, informează Adevărul.

La sfârşitul săptămânii trecute, 20 de formatori de opinie şi şefi din presa românească au luat drumul ­Noii Zeelande la invitaţia Roşia Montană Gold Corporation (RMGC), companie care încearcă de ani buni să înceapă săpăturile în mina de aur de la Roşia Montană.

Printre cei care au acceptat invitaţia se află Ioan T. Morar (scriitor şi membru fondator al revistei „Academia Caţavencu”), Vlad Macovei (redactor-şef „Evenimentul zilei”), Emil Hurezeanu (preşedintele trustului Realitatea-Caţavencu), Floriana Jucan (directorul revistei „Q Magazine”), jurnalistul Robert Turcescu şi Dragoş ­Nedelcu (membru în Consiliul de Administraţie în trustul Realitatea-Caţavencu). La aceştia se mai adaugă Mihai Tatulici (realizator Realitatea TV) şi Dan Apostol (director executiv The Money Channel). Motivul pentru această dovadă de „mărinimie” este simpla informare a jurnaliştilor printr-o vizită la o mină de aur din această ţară.