PRIMUL FLUX DE ŞTIRI TRIMISE DE CITITORI

E-SPORTS: România, noua campioană mondială la Counter-Strike 2!


INSIDER: „🥇 România este noua campioană mondială la Counter-Strike 2, joc lansat în toamna anului 2023. Felicitări! #haiRomânia 🇷🇴

În finala de la Riad, capitala Arabiei Saudite, România, reprezentată de echipa Nexus Gaming, s-a impus cu 2-0 în fața Portugaliei.

Cosmin Teodorescu, Daniel Purice, Robertu Guta, declarat și MVP-ul turneului, Ionuț Stănescu și Robert Păun au fost cei care au adus aurul mondial în România. Până în finală, România a mai învins Germania sau Suedia.

Conform informațiilor celor de la Eurosport, peste 500 milioane de telespectatori au urmărit competiția în acest an, impactul acesteia fiind unul imens în spectrul esports.” SURSA

N.R.: „Esports (Electronics Sports sau prescurtat eSports, e-sports) este termenul utilizat în cadrul competițiilor de jocuri multiplayer pe calculator, majoritatea dintre ele organizate și dedicate jucătorilor profesioniști.

Turnee ca și The international Dota 2 Championship, League of Legends World Championship, Battle.net World Championship Series ofera transmisiuni în direct ale concursurilor, precum și premii materiale însemnate competitorilor, începând să semene din ce în ce mai mult cu sistemul folosit în sporturile de performanta (ATP Tennis Tour, UEFA Champions League, etc). Indiferent de țara de proveniență ca jucător profesionist ai ocazia să participi fizic sau online la evenimente promovate prin transmisiuni în direct, reclame, jucatorii beneficiind de asemenea de premii substanțiale.

Jocurile video prezente în competiții, se împart pe câteva mari categorii: Fighting games (jocuri de lupta gen Mortal Kombat, Street Fighters), FPS (first person shooter – Counter-Strike Source: Global Offensive, Battlefield), strategie in timp real (real time strategy – Star Craft), sports games (jocuri de sport – FiFA) sau MOBA( multiplayer online battle arena games), din aceasta ultimă categorie făcând parte League of Legends și Dota 2, de departe cele mai populare jocuri din privința participarilor și vizualizărilor.

Geografic, eSports are rădăcinile în Germania, dar cel mai bine organizați în sistemul eSports sunt coreenii din Coreea de Sud, care oferă licențe de jucători profesioniști inca din anul 2000. Prima competiție cunoscută de jocuri video datează din 19 octombrie, 1972, și a avut loc la Stanford University cu jocul Spacewar. În anii 1990, multe jocuri au beneficiat de creșterea calității colectivității la internet. Creșterea eSports în Coreea de Sud, se crede, că a fost influențată de apariția în masă a rețelelor de internet de banda largă, care au precedat crizei financiare asiatice din 1997.

În prezent, eSports a devenit o adevărată industrie, care generează profit pentru companiile producătoare de hardware, pentru organizatorii de evenimente, dar în mod special pentru jucători, care pot ajunge la încasări record din premiile acordate în cadrul diferitelor evenimente de pe glob. Sumele sunt atât de mari, încât jucătorii (cei mai talentați dintre ei), probabil vor ajunge în viitorul apropiat, să câștige sume similare cu cele câștigate de fotbaliști, tenismeni, baschetbaliștii, s.a.m.d.

Turneele eSports sunt aproape tot timpul organizate în locuri publice (cu spectatori). Turneul poate fi o parte din cadrul unei întruniri mai mari, cum se întâmplă în cazul Dreamhack, sau poate constitui întregul eveniment, cum se întâmplă la World Cyber Games.” DETALII

ARHIVĂ: ROMÂNIA KARATEKA: Locul I la Campionatul Mondial de Kempo!

Un răspuns

  1. Felicitări!🥇🏆

    Apreciază

    20 noiembrie 2024 la 11:33

Răspunde-i lui AureliaAlbAtros Anulează răspunsul