PRIMUL FLUX DE ŞTIRI TRIMISE DE CITITORI

ROCAR: Vedere din satelit 2000 vs 2002 vs 2012. Din cea fost și nu mai este!


INSIDER: „ROCAR București, vedere din satelit. 2000 vs 2002 vs 2012” SURSA

N.R.: Rocar București, denumire adoptată din 1993, ca succesoare a întreprinderii Uzina Autobuzul București (UAB), a fost o companie producătoare de autobuze, troleibuze și autovehicule comerciale uşoare deținută de Statul Român

Între anii 50 si 1990, ROCAR (pe atunci Uzinele Tudor Vladimirescu, apoi AUTOBUZUL) a fost singurul furnizor din România de vehicule pentru transport persoane și vehicule ușoare de marfă. În anul 1957 incepe fabricarea troleibuzelor TV iar in anii 70 își diversifică destul de mult gama de produse, multe dintre acestea, în special utilitarele TV12, TV14C, TV15C, TV14, TV35, TV41, fiind exportate atât în țări din Blocul Socialist (Cehoslovacia, Republica Democrată Germană, Ungaria, Polonia) cât și în America de sud și unele chiar in Vest. În anii 70 este preluată o licență RABA MAN pentru fabricarea de autobuze și autocare, iar la sfârșitul anilor 70 și continuând în anii 80 produce vehicule articulate (autobuze și troleibuze), diverse autocare, microbuze, midibuze, dar și foarte multe prototipuri care însă nu au intrat vreodată în fabricația de serie, fabricându-se cel mult in numar foarte redus. Economiile socialiste din anii 80 precum și penuria de materiale și piese și-au pus într-un mod negativ amprenta asupra produselor ROCAR (Autobuzul), calitatea mai bună a produselor fiind a celor pentru export. S-au efectuat în continuare exporturi, de acum și în URSS (Ucraina) și Bulgaria ale troleibuzelor DAC 117 si 217 (multe fiind modificate local) și în Columbia. Republica Democrată Germana și Cehoslovacia achiziționează ultimele utilitare ROCAR in anii 1988-1989. În anii 80, ROCAR a avut un litigiu cu fabrica IKARUS BUS Ungaria, pentru faptul ca ROCAR (pe atunci AUTOBUZUL), a copiat integral mecanismul si ansamblul articulatiei autobuzului IKARUS 280, lucru ulterior dovedit. Conflictul a fost aplanat in anii 80, însă procesul a fost redeschis de catre IKARUS în anii 90, și a și fost câștigat de catre IKARUS BUS, lucru care se zice că a dus la încetarea în anul 1996 a vehiculelor seria 117 si 217 și care proces a adus si alte prejudicii lui ROCAR, de ordin moral, dar probabil și financiar.

În anii 80, ROCAR (Autobuzul pe atunci) era singurul furnizor de autobuze, troleibuze si vehicule ușoare de Marfă din România, iar, cum importurile erau interzise sau restricționate, vehiculele ROCAR erau predominante in Romania în domeniul transportului de marfă ușoară și de persoane. Acest lucru însă avea să se schimbe în anul 1990 odată cu căderea regimului si liberalizarea pieței, și prin urmare tot mai multe vehicule din import au început să pătrundă pe piața românească, atat second hand cât și noi. DETALII

COMENTEZI?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s