PRIMUL FLUX DE ŞTIRI TRIMISE DE CITITORI

IQ & EQ: „Toţi suntem genii. Dar dacă judecăm un pește după capacitatea sa de a se urca într-un copac, acesta va crede toată viaţa că este un prost.” (A. Einstein)


INSIDER: „IQ-ul (Intelligence Quotient/ Coeficientul de inteligență) reprezintă măsură inteligenței umane exprimată printr un număr rezultat în urma susținerii unui test standardizat, raportat la vârsta cronologică. Marea majoritate a oamenilor se situează undeva în jurul valorii de 100 (în intervalul 90 – 110), având o inteligenta medie. O valoare peste 120 este considerată inteligență superioară, iar de la 130 în sus vorbim despre supradotare cognitivă. În sens invers, un IQ de 75-85 exprimă un „intelect de limită”, în timp ce un IQ sub 70 arată existența unui retard în functionarea cognitiva.

Deși, conform definiției recente a inteligenței, IQ-ul nu reflectă numai dimensiunea cognitivă a inteligenței unei persoane, valoarea sa oferă o predicție destul de bună asupra performanței academice și se profesionale a persoanei evaluate. Fiecare om se naște cu un potențial de inteligența moștenit genetic de la predecesorii săi. Este vorba despre inteligența nativă, denumită si inteligența fluidă. Acesta se măsoară prin teste de inteligență non-verbale care presupun operarea cu imagini și simboluri abstracte, fără utilizarea conceptelor verbale. Activități care solicită inteligența nativă: Completarea de puzzle-uri, Completarea unei serii de imagini sau de numere, Identificarea unui pattern (o structură logică) într-un ansamblu de elemente. Inteligența fluidă este destul de stabilă în timp și este poate cea mai importanta componentă a inteligenței totale, având o contribuție semnificativă în performanța generală a persoanei.

Deși este general agreat că potențialul de inteligență al omului este moștenit genetic, influența factorilor de mediu este de asemenea importantă, putând fie diminua, fie crește potențialul înnăscut. Astfel, expunerea la un mediu de viață bogat în experiențe variate în copilăria timpurie, dar si relaționarea socială au un rol major în dezvoltarea inteligenței.

Inteligența câștigată prin educație, denumită inteligența cristalizată, este măsurată prin teste de inteligență care implica operarea cu diferite concepte verbale. Spre exemplu, se măsoară: Bogăția vocabularului unei persoane, Capacitatea sa de a înțelege și utiliza cuvinte sau expresii cu grad crescut de abstractizare, Capacitatea de a face raționamente verbale, Înțelegerea și reacționarea corectă la situațiile sociale, de „bun-simț”.

În aprecierea corectă a inteligenței unei persoane, sunt importante ambele componente atât inteligența non-verbală, cât și cea verbală. Deși testele de inteligență standardizate pot măsura IQ-ul începând cu vârsta de aproximativ 3 ani și până la vârsta de 90 de ani, o evaluare complexă și valoroasă a abilităților cognitive (atât verbale, cât și non verbale) poate fi făcută după vârsta de 6 ani. Pentru a putea lua decizii corecte în privința planului educațional al unui copil, este foarte important să fie evaluate cele două componente majore ale inteligenței: cea non-verbală (inteligența fluidă, moștenită genetic) și cea verbală (inteligența cristializată, câștigată prin educație). În plus, memoria de lucru și viteza de procesare mentală sunt alte două dimensiuni cognitive cu impact major asupra scorului total IQ. DETALII

N.R.: Există vedete la Hollywood care se pot compara cu unii absolvenți de la Harvard. Sharon Stone (IQ 154) plasează pe actriță în cei 0,1% dintre cei mai destepți oameni din lume. A mers în clasa a II-a când avea doar 5 ani. Rowan Atkinson (IQ 178). Spre deosebire de personajul care l-a făcut celebru, inimitabilul Mr. Bean, Rowan a avut rezultate formidabile la şcoală. Înainte de a-și începe cariera în actorie a studiat ingineria la Universitatea Newcastle, s-a înscris la Universitatea Oxford pentru a urma un Master of Science şi are chiar şi diplomă de doctorat. DETALII

Alte personalități și IQ -ul lor: Abraham Lincoln (125), Adolf Hitler (141), Albert Einstein (160), Arnold Schwarzenegger (135), Benjamin Franklin (160), Benjamin Netanyahu (180), Bill Gates (160), Bill Clinton (137), Blaise Pascal (195), Bobby Fisher (187), Buonarroti Michelangelo (180), Charles Darwin (165), Charles Dickens (180), Galileo Galilei (185), George Walker Bush (125), George Washington (118), Gottfried Wilhelm von Leibniz (205), Hans Dolph Lundgren (160), Hans Christian Andersen (145), Honoré de Balzac (155), Immanuel Kant (175), Sir Isaac Newton (190), Jodie Foster (132), Johann Sebastian Bach (165), Johann Sebastian Bach (165), Johann Strauss (170), Johann Wolfgang von Goethe (210), Johannes Kepler (175),. John F. Kennedy (117), Joseph Haydn (160),. Kimovici Garry Kasparov (190), Leonardo da Vinci (220), Lord Byron Ludovic (180), Napoleon Bonaparte (145), Ludwig van Beethoven (165), Madonna (140), Miguel de Cervantes (155), Nicolaus Copernic (160), Nicole Kidman (132), Paul Allen (160), Pierre Simon de Laplace (190), Platon (170), Rafael (170), Rembrandt van Rijn (155), Rene Descartes (185), Richard Nixon (143), Richard Wagner (170), Jean Jacques Rousseau (150), Sarpi (195), Shakira (140), Sofia Kovalevskaya (170), Stephen W. Hawking (160), Voltaire (190), Wolfgang Amadeus Mozart (165). SURSA

Pe o hartă mondială a IQ-ului de acum 10 ani, în Europa, România se afla pe ultimele locuri, cu un IQ mediu de 91. Îi depăşim pe sârbi, albanezi, muntenegreni și suntem la egalitate cu macedonii. În schimb, campioni sunt finlandezii, cu un IQ mediu de 101, urmați de Estonia, Olanda şi Elveţia, toate cu IQ mediu 100. În lume, România ocupă locul 13 din 43, la egalitate cu Armenia, Georgia, Kazahstan și Vietnam. DETALII

INTELIGENȚA EMOȚIONALĂ (EQ) este un set de abilități pentru răspunsurile la evenimente care constituie emoţii. Prin integrarea inteligenţei cu emoţia se pot determina „cel puțin unele răspunsuri „corecte” in ceea ce privește sentimentele” pentru a distinge indivizii în funcție de EQ într-un context cultural dat.

Inteligenţa emoțională este capacitatea indivizilor de a recunoaște propriile emoţii şi pe cele ale celorlalţi, de a discerne între sentimente diferite și de a le eticheta corect, folosind informațiile emoționale pentru a ghida gândirea și comportamentul și a gestiona şi regla emoțiile pentru a se adapta mediilor sau pentru a atinge obiectivele proprii.

Inteligența emoţională este potențialul înnăscut de a simți, folosi, comunica, recunoaște, aminti, învăţa de la, gestiona, înțelege și explica emoţiile.”

,,Abilitatea mintală cu care ne naștem ne oferă sensibilitatea emoțională și potențialul pentru abilitățile de management emoțional care ne ajută să ne maximizăm sănătatea, fericirea și supraviețuirea pe termen lung.,,

„Să știi cum să separi sănătos de sentimentele nesănătoase și cum să transformi sentimentele negative în cele pozitive.” SURSA

COMENTEZI?

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s