PRIMUL FLUX DE ŞTIRI TRIMISE DE CITITORI

GARA DE NORD: Pagină de istorie la Linia 14. Trenul Regal s-a întors!


IMGP2102IMGP2057INSIDER: “Trenul Regal a oprit luni, 1 aprilie, în Gara de Nord din Bucureşti, la linia 14, şi poate fi vizitat până pe 7 aprilie, zilnic, între orele 9:00 şi 19.00. Trenul Regal este cel mai vechi şi mai luxos tren al CFR, inaugurat în 1928, la comanda Regelui Ferdinand care a murit în 1927. Trenul a fost folosit de Regele Carol al II-lea, Regele Mihai I, Gheorghe Gheorghiu Dej, Nicolae Ceauşescu, dar şi de preşedintele Statelor Unite, Gerard Ford, şi de Leonid Brejnev când au vizitat România, până în 1977 când a fost „scos la pensie”.

IMGP2032 IMGP2100 IMGP2037 IMGP2051 IMGP2049 IMGP2064 IMGP2059 IMGP2042La exterior, trenul seamănă cu toate trenurile, dar interiorul face diferenţa. Construit în 1928 la Milano are corpuri de iluminat fabricate pe insula Murano, scaune cu piele de Cordoba, oglinzi veneţiene şi din cristal de Boemia, mese şi lambriuri cu furnir de nuc şi lemn de trandafir. Picturile din saloane sunt donaţii ale Familiei Regale din colecţia proprie.

IMGP2052 IMGP2045 IMGP2055 IMGP2071 IMGP2101 IMGP2105Iniţial, trenul avea 15 vagoane, dar din spusele ghidului însoţitor numai cinci au fost lăsate la graniţă, după plecarea din ţară a Regelui Mihai I pe 3 ianuarie 1948, împreună cu suita şi, conform legendei comuniste, cu „10 vagoane de aur”. Locomotiva originală era cu aburi, dar nu este expusă din motive tehnice. În cele cinci vagoane puteţi admira: vagonul regal de dormit, două vagoane de dormit pentru însoţitori şi personal, vagonul cu salonul şi bucataria regale, vagonul bucătarie pentru musafiri, toate fiind dotate cu toalete cu cadă sau duş. Preţul unui bilet este de 12 lei pentru adulţi şi 9 lei pentru copii.”

8 responses

  1. Pingback: VIP, GARA DE NORD: Aniversare 150 ani, Salonul Regal deschis 3 zile și publicului mâncător de semințe de la clasa a 2-a! | infoINSiDER.ro

  2. Pingback: ORIENT EXPRESS: De la Paris la Istanbul via Gara de Nord, 11 zile, 120.000 euro! | infoINSiDER.ro

  3. Pingback: TRENULE MAȘINĂ MICĂ: Noua investiție CFR. Sau cum crește viteza de deplasare?! | infoINSiDER.ro

  4. Pingback: 80 DE ANI CU CFR: Arad-Simeria oraș frumos, te duci cu trenul și vii pe jos! | infoINSiDER.ro

  5. Pingback: CAPĂT DE LINIE: “Unde se duc trenurile, când se duc?” | infoINSiDER.ro

  6. Pingback: Date despre pictor – Pictor George PAUNESCU

  7. Vizitator

    Cand privesti aceste fotografii chiar ca te apuna comunismul!

    Apreciază

    3 aprilie 2013 la 16:39

  8. Nelutu

    Mult si-a mai batut joc de romani acest rege bilbiit si familia lui de netrebnici! Acesti profitori ordinari ai tradarii liberalilor care,dupa alungarea lui Cuza i-au adus in fruntea tarii,si-au acumulat averi imense de pe urma spolierii bogatiilor naturale ale Romaniei,de pe urma exploatarii muncitorilor si taranilor ! Taranii locuiau in bordeie,umblau incaltati in opinci si mincau mamaliga cu ceapa,muncitorii trudeau pentru un salariu de mizerie,in timp ce camarila regala se lafaia in bogatii inimaginabile ! Bravo,acum i-au permis acestui tradator de neam si tara care-si spune pompos”rege”sa revina in Romania si sa traiasca fara griji,ba,i s-au redat cteva asazise proprietati ! Din ce bani a trait acest tradator si familia lui atita timp inafara tarii(mai precis in Elvetia).Cu ce bani si-a intretinut vila de la Versoix? De ce „tren regal”? L-au facut acesti nemtotei din banii munciti de ei sau din banii romanilor exploatati si batjocoriti ? Mihai si toata familia lui merita alungati cu picioare in fund si fara nici un ban in buzunar,nu asa cum au plecat,cu vagoanele burdusite de bijuterii si alte lucruri de valoare!

    Apreciază

    3 aprilie 2013 la 09:21

COMENTEZI?