PRIMUL FLUX DE ŞTIRI TRIMISE DE CITITORI

CĂTUŞE: „Vindem bacterii şi germeni fecali la litru. Ghiciţi marca!”


Ştim că apa de la robinet este semipotabilă şi cine bea o face pe riscul său. Mai ştim şi că staţiile de epurare a apei din oraşe funcţionează doar pe hârtie, deci ne bazăm doar pe circuitul apei în mediul urban – ce tragem azi la toaletă vine mâine la robinet! Ferm convinşi că investim în propria sănătate, suntem obligaţi să cumpărăm zilnic tone apă îmbuteliată provenită din „izvoare naturale”. Mai nou, toate mass-media au anunţat ieri că, în urma unei analize de laborator făcute de Siguranţa Alimentelor, s-au descoperit bacterii şi germeni fecali în apa plată comercializată în magazinele din Braşov. Din păcate, toată lumea a uitat să menţioneze marca! Ori jurnaliştii şi-au pierdut toţi gustul şi mirosul, ori Direcţia Sanitar Veterinară pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Braşov protejează interesele unor anumiţi producători de apă îmbuteliată!? Remintim autorităţilor că, înainte de retragerea produselor de pe piaţă şi amendarea producătorilor, au obligaţia legală să avertizeze consumatorii, imediat şi prin orice mijloace, asupra oricărui produs care ar putea pune în pericol sănătatea publică! Cei care ştiu şi tac, ar trebuie să-şi ascundă bine şpăgile şi să se obişnuiască cu clinchetul cătuşelor! În concluzie, cumpăraţi şi beţi în continuare apă plată cu „germeni fecali 100% naturali” şi ghiciţi marca de pe etichetă. Pe propria sănătate! Amănunte pe Mediafax

3 responses

  1. Mihaela spinache

    Atunci nu e mai ieftin sa bem direct de la robinet???
    Adica, e gratis! Ii fac cruce si gata! de murit tot tre’ sa murim din ceva…

    Apreciază

    29 martie 2011 la 17:52

    • alexei

      ai mentalitate de om cu 8 clase, probabil acolo si predai. apa de la robinet nu este gratis, o platesti lunar si de murit, tu poti sa mori din propria initiativa, eu si altii, de exemplu, vrem sa murim de cauze naturale.

      Apreciază

      5 august 2013 la 14:33

  2. vasile

    Apa barladenilor, reclamata la Guvern!
    AMENZI Cei de la Aquavas Bârlad au fost amendati în mai multe rânduri de Protectia Consumatorilor si somati sã intre în legalitate, însã de fiecare datã au refuzat orice fel de dialog. JECMÃNEALÃ Presedin¬tele Consiliul Concurentei (C.C.), Bogdan Chiritoiu, a primit, recent, o sesizare din partea unui bârlãdean, nemultumit de pretul mare al apei potabile si de calitatea acesteia. Practic, locatarul sustine cã, în loc de 10 mc, este pus lunã de lunã sã plãteascã 15 mc, situatie în care se aflã mii de locuitori din oras. Primele verificãri ale Oficiului Concurentei Vaslui au arãtat cã toate informatiile sunt reale, iar plângerea a fost dirijatã cãtre Consiliul Judetean si Protectia Consumatorilor. Peste 300 de bârlãdeni au adresat reclamatii pe adresa Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor, fatã de bãtaia de joc generalizatã din oras, în privinta pretului si a cantitãtilor de apã trecute în plus pe facturi, lunã de lunã. Culmea, cei din executivul bârlãdean sunt acoperiti de tot felul de hotãrâri de Consiliu Local, aprobate de consilieri trimisi de oameni sã le apere interesele, nu sã-i jecmãneascã fãrã milã. Situatia tinde sã se generalizeze si în Vaslui, unde existã semnale cã se aplicã un indice de corectie anormal de mare, fãrã sã se explice oamenilor de unde sunt pierderile! Imediat ce a primit plângerea locatarului din Bârlad, presedintele Consiliului Concurentei a cerut verificãri în privinta furnizãrii apei potabile în oras, dat fiind faptul cã omul acuza, pe bunã dreptate, atitudinea de monopol a sucursalei Aquavas Bârlad. Inspectorii Oficiului Concurentei, alãturi de comisari de la Protectia Consumatorului au deschis o investigatie pe lângã autoritãti, având în vedere cã situatia este din ce în ce mai gravã. Peste 300 de locatari s-au plâns pânã acum la Protectia Consumatorilor, spunând cã facturile pe care le primesc lunã de lunã de la Aquavas sunt mult încãrcate, cu indici de corectie halucinanti. Cetãteanul care a sesizat Consiliul Concurentei a reclamat cã el si vecinii sãi plãtesc cu un indice de corectie de 1,5, ceea ce înseamnã cã pe lângã 10 mc de apã consumati cei de la Aquavas îi trec în plus, lunar, încã 5 mc, adicã vreo câteva sute de mii de lei vechi. Spre uimirea lor, desi verificãrile sunt la început, s-ar pãrea cã sunt locatari în Bârlad care plãtesc si un indice de corectie 2, adicã sunt încãrcati cu cantitãti duble de apã pe facturile Aquavas.
    Doar patru asociatii din oras au contracte cu Aquavas Situatia este si mai complicatã, atunci când vine vorba de respectarea legii. Asta, pentru cã, în baza Legii Apelor, asociatiile de proprietari din Bârlad trebuiau sã încheie contracte de furnizare a apei potabile cu Aquavas, ceea ce însemna cã locatarii ar fi putut actiona în instantã abuzurile societãtii în cauzã. Ori, la aceastã datã, doar patru din cele 30 de asociatii din municipiu au contracte legale cu Aquavas. Autoritãtile din oras, voit sau nu, nu au explicat oamenilor ce drepturi au, astfel cã mii de locatari sunt la mâna celor care la furnizeazã apã în locuinte si care au trecut indici de corectie cum nu mai existã în România. “Se încalcã grav legislatia. Acesti indici de corectie nici nu ar avea ce sã caute, fie cã vorbim de Vaslui, Bârlad sau oricare alt oras din România. Autoritãtile, prin Consiliile locale, ar trebui sã stabileascã un pret corect si egal pentru toti locatarii, nu sã încaseze facturi cu valori inechitabile, de neînteles. Se fac abuzuri împotriva locatarilor, însã toti stau si dau din umeri, locatarii fiind obligati sã plãteascã pentru niste indici care nu au nicio treabã cu economia de piatã. Indicele de corectie este o notiune pe care nu ai cum s-o încadrezi undeva – nu este tarif, pret, nimic, este doar o nãscocire a unora, ca sã-si acopere pierderile. Nu stiu cine a inventat aceastã chestie”, spune un specialist în domeniu, consultat de reporterii Vremea Nouã. Cei de la Aquavas Bârlad au fost amendati în mai multe rânduri de Protectia Consumatorilor si somati sã intre în legalitate, însã de fiecare datã au refuzat orice fel de dialog.
    Aquavas Bârlad obtine profit din necazurile oamenilor! La Bârlad, pentru ca autoritãtile sã fie în legalitate, s-a aprobat prin Consiliul Local aplicarea acestor indici de corectie, care diferã de la câteva zeci de procente la 1,5-2. Practic, locatarii, ca si cei din Vaslui, Husi sau alte orase, sunt pusi sã plãteascã ceea ce se pierde pe traseul bransament de bloc-contor individual, unde se considerã cã sunt cele mai mari pierderi. Culmea, atunci când au aprobat acest indice de corectie, spun specialistii, cei de la Aquavas Bârlad nu au uitat sã treacã în calculul acestui indicator si profitul pe care l-ar obtine firma de pe urma aplicãrii acestei mãsuri, ceea ce ar fi o aberatie. Si mai grav, afirmã cei care au vãzut documentele, conducerea Aquavas nici nu s-a obosit sã treacã în calculatia acestor indici care este pierderea tehnologicã inerentã unei astfel de operatiuni, care în cazul apei potabile ajunge la 7,5%. “Noi strângem informatii, alãturi de Protectia Consumatorilor, având în vedere cã locatarul care a semnalat situatia la Bucuresti a vorbit de un abuz al unui monopol, cum este cazul Aquavas Bârlad. Institutia care ar trebui sã intervinã în acest caz este Agentia pentru Reglementarea Serviciilor Comunale, cea care stabileste tarifele pentru astfel de activitãti. Nu în ultimul rând, situatia de la Aquavas am adus-o în atentia Consiliului Judetean, institutia care patroneazã tot ce se întâmplã în cadrul operatorului judetean”, explicã inspectorul sef al Oficiului Concurentei Vaslui, Artemiza Palaghiu. În ceea ce priveste Agentia Nationalã pentru Reglementarea Serviciilor Comunale (ANRSC), aceasta a fãcut un singur control la Bârlad, la înfiintarea Aquavas, dupã care s-a fãcut liniste.
    Are curaj Mihalachi sã ia taurul de coarne? Aquavas, operatorul judetean de apã, este în subordinea Consiliului Judetean. Practic, presedintele CJ Vaslui, Vasile Mihalachi, alãturi de zecile de consilieri judeteni alesi de populatie, ar trebui sã ia în discutie aceste probleme. Sunt semne cã situatia de la Bârlad ar putea interveni si la Vaslui, unde oamenii sunt pusi sã plãteascã indici de corectie destul de mari. Este cazul unei foste profesoare, care trãieste dintr-o pensie de 3,5 milioane si a reclamat la Protectia Consumatorului cã, în loc de 3 mc de apã, cât consuma lunã de lunã, i s-au trecut în facturã 5 mc. Si consilierii locali ar putea sã se implice în aceastã situatie, dacã ar lãsa deoparte interesele de partid si s-ar apleca mai mult spre interesele celor care i-au trimis acolo. Pânã acum, oamenii au reclamat, însã nimeni nu i-a bãgat în seamã. Asta, în conditiile în care bârlãdenii plãtesc cea mai scumpã apã din tarã, peste 4 lei/mc. Plus picãturi din alte fantezii De departe, cel mai amuzant subiect al întâlnirii l-a deschis tot directorul Aquavas. Acesta a scos, la un moment dat, o foie pe care chipurile s-ar afla niste calcule de necontestat ale unopr “specialisti”. Iatã ce a explicat Ungureanu, la capitolul “pierderi”, dar mai ales la capitolul…solutii. “Un singur robinet neetans sau un vas de WC care scapã o singurã picãturã pe secundã vor duce la o pierdere de apã de 0,5 metri cubi pe lunã. Un singur robinet sau vas WC care scapã 30 de picãturi în 10 secunde vor duce la o pierdere lunarã de 2,23 metri cubi. Cantitãti care se regãsesc pe facturile noastre, ale tuturor. Deci, îndemnati-vã vecinii sã fie corecti si sã nu mai fure cu picãtura, pentru cã se zgârcesc la 10 pe luna, cât îi vine consumul real”, a calculat complicat Ungureanu. Spre ghinionul sãu, oamenii din salã au început imediat sã facã socoteli simple, ceea ce i-a dus la concluzia cã explicatiile nu stau în picioare. Adicã, un metru cub înseamnã 1.000 litri de apã, iar într-o lunã unei familii îi este practic imposibil sã “fure” peste 2.000 de litri de apã. Exemplul dat un cetãtean care a asistat la discutiile de ieri nu mai are nevoie de nici un comentariu: “Îmi spuneti mie cã eu fur cu picãtura asemenea cantitate de apã cât se regãseste la pierderi pe facturã? Da’ ce, credeti cã la mine în casã se intrã cu barca…? Vã indic acum autorul moral al unei fapte grave. Aceste este primarul Constantinescu, care ne-a construit cismele aproape la fiecare scarã de bloc din oras. El e vinovat de un posibil faliment al Aquavas, în conditiile pe care le spuneti. Eu fac mâncare cu apã de la cismea, spãl cu apã de la cismea si chiar mã spãl cu apã de la cismea. De ce îmi vine la plata vreo 6 metri cubi? Vã întreb…”, a spus rãspicat cetãteanul. Solutia gãsitã de societatea de furnizarea de apei avea sã stârneascã râsete în plen: “Montãm contoarele de apã la casa scãrii, asa cum a fãcut “Gazul” si “Lumina”. Atunci nu vor mai fi pierderi pentru cã se va vedea exact ce si cum”. Dar costurile unei asemenea initiative ar trebui sustinute tot de proprietari. Lucru care prea putin probabil se va produce. Ar fi si culmea sã avem prin case, pe lângã tevile de gaz altele de apã, pe care sã le vopsim cu ocazia oricãrei renovãri, nu în galben, ci în bleu. Aquavas: servicii de mizerie, prime consistente
    SC Aquavas SA Vaslui a avut alocată în anul 2010 pentru prime de vacanță suma de 347.470 lei, iar în 2011, fondurile au crescut la 372.305 lei. Sume mari de bani sunt alocate și la capitolul cheltuieli de protocol. Dacă în 2010 societatea a avut pentru acest capitol 14.947 de le, în 2011, suma a crescut la 15.990 de lei. Cea mai spectaculoasă creștere este întâlnită la capitolul sponsorizări. Aici, practic, fondurile pentru 2011 au fost dublate în comparație cu 2010. De la 7.250 lei s-a ajuns la 14.452 lei.
    Și la Aquvas SA Vaslui se alocă bani pentru amenzi. La acest capitol de cheltuieli, pentru 2011 s-a prevăzut 123.741. Pentru serviciile de telefonie, se vor cheltui în acest an 110.797 lei. Cheltuielile la SC Aquavas SA Vaslui sunt în creștere, în condițiile în care încasările de la populație scad.
    “Tendința de consum de apă și servicii de canalizare-epurare atât în rândul populației cât și al agenților economici este în scădere, avându-se în vedere perioada de recesiune economică pe care o străbatem”, se arată într-o notă a SC Aquavas SA Vaslui. Activitatea furnizorului de apă din județ este foarte des perturbată de avariile care apar în sistem. În fiecare săptămână, cel puțin o conductă de apă cedează, provocând pagube materiale substanțiale, plătite indirect tot din buzunarul cetățenilor. Pierderile de pe rețea reprezintă, lunar, peste 25 la sută din consumul total, ceea ce nu e deloc puțin. Reprezentanții Aquavas susțin că pierderile uriașe sunt din cauza infrastructurii vechi de mai bine de 40 de ani. Pierderile din rețea sunt o mare problemă, care se resimte și în facturi de care se plâng tot mai mulți consumatori.
    În urmă cu doi ani, Consiliul Județean, în parteneriat cu Primăria Vaslui, a câștigat un proiect de reabilitare a sistemului de distribuție și de modernizare a stației de epurare. Situația bate pasul pe loc, deoarece finanțatorul principal, Ministerul Mediului, nu a trimis nici până la acestă oră partea de cofinanțare de 80 la sută. S-au făcut doar lucrări cu finanțarea de 20 la sută de la CJ. În aceste condiții, vasluienii vor continua să suporte și pierderile de pe rețea, nu doar apa pe care o consumă.

    Apreciază

    28 martie 2011 la 07:57

COMENTEZI?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s