PRIMUL FLUX DE ŞTIRI TRIMISE DE CITITORI

Hotelurile lui Copos solicită date confidenţiale de pe cardurile clienţilor


De ce preferaţi tranzacţiile cu cardul? Aveţi încredere în comercianţi, dar în angajaţii lor? Le-aţi da orice date cu care ar putea avea acces direct la banii din contul dvs.? Din păcate sau din fericire, românii încă sunt adepţii banilor “cash”. Nu neapărat pentru că suntem săraci şi înapoiaţi, dar am învăţat să suflăm şi în iaurt ca să nu ne frigem prea des! Preferăm să plătim comisioane de retragere, decât să riscăm să rămânem fără niciun ban în cont doar pentru că a avut ghinionul să dăm peste un vânzător care clonează carduri în timpul liber sau face cumpărături pe internet cu datele adunate de la clienţi. În timp ce unii încearcă continuu securizarea tranzacţiilor cu cardul, mai mulţi căută noi metode pentru a cheltui din banii altora…

INSIDER: „Am fost la mare de curând. Dar să vă zic ce-am păţit la hotel când să fac plata cu cardul. Bag pinul, semnez chitanţa şi dup-aia îl văd pe băiatul de la recepţie că vrea să-şi noteze ceva în calculator, de pe cardul meu. Îl întreb şi-mi zice că trebuie să introducă numărul cardului şi data expirării, că altfel nu-mi poate emite factura. Am rămas mască! I-am luat cardul şi i-am zis că poate are nevoie de CNP, sau numărul de buletin, nu de numărul de card! Nu m-am înţeles cu el şi a chemat o manageriţă care mi-a explicat că aşa sunt regulile la ei la hotel. M-am abţinut să nu-i bag undeva regulile!… Până la urmă au stornat plata făcută cu cardul şi am plătit cash. Manageriţa n-a vrut să-mi dea şi mie cardul ei să-mi notez numărul şi data expirării… Cică sunt singurul lor client care s-a plâns de faptul că hotelul ar vrea să stocheze informaţii confidenţiale de pe cardul cu care am plătit. …Şi sunt sigur că toate hotelurile lui Copos folosesc acelaşi soft. Ce ziceţi de asta?”

AŞTEPTĂM COMENTARII CU ALTE EXPERIENŢE LA TRANZACŢIILE CU CARDUL!

3 responses

  1. PUTEREA EXEMPLULUI

    Un recepţioner al unui hotel din Bucureşti a fost arestat preventiv, pentru 29 de zile, pentru fraudarea cardurilor clienţilor hotelului, cărora le-a creat un prejudiciu de aproximativ 9.000 de lei, bani folosiţi pentru a-şi cumpăra aparatură electronică. (…) El obţinea datele de identificare ale cardurilor unor clienţi care plăteau cu cardul şi, cu ajutorul altei persoane, folosea datele pentru a plăti aparatură electronică pe site-uri de pe internet. Cei doi foloseau şi datele de identitare ale clienţilor atunci când primeau produsele cumpărate prin curier.

    http://www.mediafax.ro/social/receptioner-al-unui-hotel-din-bucuresti-arestat-pentru-fraudarea-cardurilor-clientilor-7454527/

    Apreciază

    7 octombrie 2010 la 16:39

  2. Gigelutz

    Nu stiu cum zice legea romaneasca dar in UK si mai ales in US legea e destul de clara. Daca sunt fraude ce implica furtul numarului de card atunci posesorul de card nu are de suferit.

    US :
    If the physical card is not lost or stolen, but rather just the credit card account number itself is stolen, then Federal Law guarantees card holders have zero liability to the credit card issuer.

    UK :

    Any misuse of the card, unless deliberately criminal on the part of the cardholder, must be refunded by the merchant or card issuer.

    I Romania nu stiu care e legea dar intri oricum in cazul unei fraude in meciul de ping-pong cu banca ce ti-a emis cardul. Poate sa dureze si luni de zile ….

    Apreciază

    19 iulie 2010 la 09:52

  3. Gândul: De frica fraudelor, 77% dintre români preferă să-şi plătească facturile la ghişeele furnizorilor în loc să folosească sistemele electronice de plată, conform unui studiu al GfK România. Doar 6% dintre respondenţi plătesc facturile cu cardul, cei mai mulţi preferând banii lichizi. La finele lunii martie în România erau peste 10,5 milioane de carduri de debit valide, folosite mai ales pentru încasarea salariilor şi a pensiilor, şi 2,2 milioane de carduri de credit, conform datelor BNR. „E o lipsă de educaţie financiară, poate şi de neîncredere. Frica de fraudă este mare şi nu chiar fără motiv. Din păcate încă sunt multe cazuri în care banii, de exemplu, sunt viraţi într-un cont greşit”, a declarat pentru Gândul analistul financiar Dragoş Cabat.

    Apreciază

    18 iulie 2010 la 23:49

COMENTEZI?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s