PRIMUL FLUX DE ŞTIRI TRIMISE DE CITITORI

TACI ŞI CUMPĂRĂ: Lista neagră a practicilor comerciale incorecte din România


Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – o9atitudine ! – InfoCons va prezinta care sunt aceste practici interzise:

1. A face afirmatia neintemeiata privind detinerea de marci de incredere si coduri; 2. Publicitatea capcana; 3. Comercianti care invita la cumpararea unui produs cu intentia de a promova ulterior un alt produs; 4. Utilizarea falsa a „ofertelor limitate”: „oferta speciala, valabila doar azi!”; 5. Servicii post-vânzare într-o altă limbă: de exemplu marketing în engleză, servicii post-vânzare în suedeză; 6. Publicitate pentru produsele care nu pot fi comercializate legal; 7. Prezenta drepturilor care sunt garantate de legislaţia comunitară consumatorilor de pretutindeni, ca o caracteristică nouă sau distinctivă a ofertei comerciantului; 8. Articole publicitare: „mesaje amestecate/subiective”; 9. Marketingul care utilizează frica consumatorilor faţă de riscurile privind siguranţa; 10. Folosirea momelilor pentru a înşela consumatorul; 11. Schemele piramidale; 12. Publicitate înşelătoare: „Sfârşitul contractului de închiriere! Lichidare de stocuri!”; 13. Creşterea şanselor de câştig: cum să câştigi la jocurile de noroc; 14. Afirmaţii neîntemeiate privind capacitatea curativă: „Trickium 24 vă ajută să slăbiţi”; 15. Informaţii false privind piaţa; 16. Premii: „Felicitări! Aţi câştigat un premiu!”; 17. Crearea falsei impresii de oferte gratuite: „ochelari de soare gratuiţi” sau „tonuri de apel gratuite pentru telefonul tău mobil”; 18. Formulare înşelătoare de comandă; 19. Comerciant profesionist deghizat în consumator; 20. Servicii post-vânzare: „garanţii valabile în toată Europa”; 21. Presiunea la vânzare: „Da, puteţi pleca imediat ce contractul este încheiat”; 22. Vânzarea agresivă la domiciliu: „Da, voi pleca imediat ce contractul este încheiat”; 23. Solicitarea plăţii daunelor: nimeni nu răspunde la telefon!; 24. Îndemnuri directe adresate copiilor: „Du-te şi cumpără cartea!”; 25. Lista neagră; 26. Presiunea emoţională; 27. Falsa câştigare de premii.

COMENTEZI?

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s