PRIMUL FLUX DE ŞTIRI TRIMISE DE CITITORI

AUTODENUNŢ: Cianura RMGC otrăveşte mass-media. În interesul publicului, dar cu Gândul la bani!


INSIDER: “Este de ajuns să priveşti cu atenţie publicitatea dintr-un ziar ca să-ţi dai seama ce interese private protejează. Cum le protejează? Simplu – anumite subiecte trec de pe lista albă, pe lista neagră! Adică, publicaţia respectivă se angajează solemn printr-un contract să nu atace interesele companiei care cumpără publicitate. În cel mai rău caz, vor fi publicate doar articole laudative! Pe scurt, presa vinde nu doar audienţă, ci şi Tăcere!

După ce ani de zile presa “independentă” a criticat proiectul de la Roşia Montană, fiecare organ de presă a poftit şi a căzut, rând pe rând, în sacul cu bani al companiei “Roşia Montană Gold Corporation” (RMGC). …Să nu mai vorbim de autorităţile locale şi centrale care se ling pe degete, deşi nici ceapă n-au mâncat… Mai nou însă, a fost cumpărată şi una dintre ultimele redute ale presei româneşti – Gândul.info, condus de Cristian Tudor Popescu, a cărui independenţă era ţinută la perfuzii de trustul MediaPro. Nu de mult, pe fondul crizei financiare, acest cotidian a fost la un pas de închidere. S-a renunţat la varianta tipărită şi a fost trecut pe on-line pentru că nu era profitabil. Acum, în sfârşit, a obţinut un contract gras cu cei de la RMGC! În traducere, Gândul şi-a vândut nu doar obiectivitatea şi brandul, ci şi interesul publicului! …Totuşi, încă nu îmi este foarte clar – presa critică exploatarea cu cianuri de la Roşia Montană cu Gândul la binele românilor sau cu Gândul la bani?!”

6 responses

  1. titlul este autodenunt si apar ghilimelele pentru ca e scris de cineva de la ziarul Gandul ?

    Apreciază

    9 noiembrie 2011 la 21:33

  2. Pingback: M-am pus pe citit

  3. Calin

    si totusi, campania propusa impreuna de cele doua entitati cum se numeste? Nu crede pe nimeni, vezi cu ochii tai. asta nu ati pus. Nu reprezinta asta cel mai obiectiv lucru? mergi sa vezi singur, stai cateva zile, iti faci o parere. Anonim spunea schimbare 180 de grade in TV. Am observat si eu chestia asta, dar cred ca vine dupa recomandarea CNA care le spunea posturilor TV sa nu mai faca dezbateri doar cu opozanti sau cand fac dezbateri acuzatiile trebuie sa fie sustinute de specialisti. Pentru ca opozantii nu sunt de acord sa participe la dezbateri cu sustinatorii proiectului si pentru ca nu au dovezi pentru acuzatiile lor, au incetat sa dea subiectul.

    Apreciază

    8 noiembrie 2011 la 09:42

    • Anonim

      …Pai chiar numele campaniei manipuleaza ordinar! Iar dacă asta nu se vede cu ochiul liber, va traduc eu – este o actiune pura de PR care, sub scamatoria “convingeţi-vă singuri”, are ca scop promovarea aspectelor de suprafata ale proiectului. In realitate, nu conteaza numele campaniei, ci faptul că presa acceptă bani de la RMGC ca să tacă şi să promoveze orice le mai trece prin cap celor de la PR. Campania s-ar putea numi şi “Munţii noştri aur poartă, noi bem cianuri şi îi vindem pe 2 lei”.

      Apreciază

      8 noiembrie 2011 la 16:16

  4. Marian

    Printul va devenii istorie in viitorul apropiat, cu toata nostalgia unora de a rasfoi o carte rara si captivanta. Faxul este un exemplu concludent.

    Apreciază

    7 noiembrie 2011 la 23:05

  5. Anonim

    Cred ca este prima luare de pozitie acest articol. Oricine citeste un ziar, se uita la posturile TV, a sesizat lucrul acesta, schimbarea cu 180 de grade. Este incredibil ce pot face banii !

    Apreciază

    7 noiembrie 2011 la 22:30

COMENTEZI?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s