PRIMUL FLUX DE ŞTIRI TRIMISE DE CITITORI

CAL TROIAN: Căutătorii de aur, premiaţi de compania „Gold Corporation”. Reacţie în lanţ – „Vreau şi eu!”

INSIDER: “Cunoaşteţi jocurile americanilor de pe internet în care trebuie să-l împuşti pe Sadam Husein sau pe Osama Bin Laden? Uciderea acestora a fost aplaudată la nivel modial, deşi pedeapsa cu moartea este abolită în majoritatea statelor din lumea civilizată. …Dar jocurile româneşti care au apărut înainte şi după alegerile la preşedinţie, de genul: „Arde-l pe Băsescu!” sau „Trimite-l pe Geoană la spa!”? Asemenea jocuri sunt doar unul din multitudinea de instrumente inventate pentru captarea atenţiei şi „distrarea” opiniei publice.

Create special pentru o anumită categorie de alegători/consumatori/susţinători (pe vârstă, educaţie, obiceiuri, medii de lucru) aceste jocuri „nevinovate” chiar dau rezultate pe termen mediu – orientează atenţia, modelează comportamente, schimbă şi uniformizează păreri/nevoi/aşteptări/acţiuni. Adică generează apariţia mocnită a unei reacţii în lanţ, iar în final toată lumea strigă fericită – „Vreau şi eu!”. Astfel, pe nesimţite, se induce susţinerea sau dezaprobarea pentru un candidat politic, produs comercial sau proiect controversat. Rezultatul final – orientarea atenţiei şi acţiunii publicului împotriva sau în favoarea Inamicului/Salvatorului public Numărul 1.

Presa de ştiri poate manipula doar prin alegerea/tratarea subiectelor şi prin decuparea anumitor detalii, însă industria mass-media mai cuprinde ramura „Entertainment”, mult mai cuprinzătoare, mai vastă, mai permisivă şi mai adaptată la cerinţele publicului şi ale manipulatorilor interesaţi să schimbe comportamente. Schema este simplă – dacă o parte a publicului este interesată de politică şi de mersul societăţii, cealaltă parte preferă doar relaxarea/izolarea/evadrea prin filme, muzică, spectacole, show-uri tv. Şi jocuri pe calculator! În final, ambele categorii votează, cumpără sau susţin un anumit proiect!

Dacă prin decuparea Informaţiilor se poate manipula pe latură raţională, prin Entertainment, care satisface nevoia de relaxare şi distracţie, se încearcă obţinerea acordului tacit pe partea emoţională, pe „coarda sensibilă”. Din această perspectivă, ştirile controlate, reclamele sentimentale şi jocurile educative pentru îmbogăţire (virtuală!) sunt, de fapt, un Cal Troian în care se ascunde „impulsul otrăvit” care ar trebui să genereze un anumit comportament orientat şi la unison în societate. Cât despre apetitul bolnav al publicului pentru „infotainment” nu mai are niciun rost să discutăm. Suntem victime sigure! Cu voia noastră, compania Gold Corporation (RMGC) nu doar va începe exploatarea de la Roşia Montană, ba chiar vom fi fericiţi dacă mina va fi extinsă până la Bucureşti. …Dar de jocul “Blestemul aurului” aţi auzit?”

MENŢIUNE: Campaniile RMGC sunt susţinute moral şi logistic de mai multe ziare şi televiziuni, însă trustul MediaPro chiar face exces de zel prin „scoaterea la produs” a celor mai importante publicaţii ale sale: cotidianul Gândul te sfătuieşte „Nu crede pe nimeni, vezi cu ochii tăi!”, agenţia de presă Mediafax se ocupă cu administrarea jocului „Mina de aur”, iar Descoperă.ro te invită să-ţi deschizi „Propria ta mina de aur!”. Mai rămâne ca Ziarul Financiar să înceapă o campanie pentru a convinge populaţia să-şi investească economiile în proiectul RMGC.

2 responses

  1. cri-cri

    interesant filmul…inclusiv replicile mincinoase care se pare au mai fost spuse…
    sunt curios de ce televiziunile mogulilor „tradatori de tzara” nu au difuzat asta…aveau motiv sa submineze actiunile „patriotice” ale lui basescu &co care sunt pentru proiect…dar banuiesc ca „marii dushmani” devin prieteni buni cind interesul le-o cere si pe-un pumn de parai ne-ar vinde pe totzi cu tot cu pamintul de sub picioare!

    Apreciază

    29 ianuarie 2012 la 17:56

  2. ioan

    Au avut si altii ROSIA MONTANA…..si vedeti ce a urmat…

    Apreciază

    17 ianuarie 2012 la 20:33

COMENTEZI?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s