PRIMUL FLUX DE ŞTIRI TRIMISE DE CITITORI

ROȘIORII DE VEDE: O Ludmila Elisabeta Rizea tractează o Ludmila Eugen Ionescu


INSIDER: „Roșiorii de Vede. O Ludmila Elisabeta Rizea tractează o Ludmila Eugen Ionescu. 2 Ludmile dintr-o „lovitură”. Lucky day!

N.R.: Cele mai cunoscute locomotive diesel ale DB Cargo Romania, „vânate” de majoritatea fotografilor pasionați de trenuri şi apreciate de mecanici, locomotivele din seria 232, poreclite „Ludmilla”, au fost fabricate la uzina „Revoluția din Octombrie” din Lugansk, pe atunci în U.R.S.S., începând cu 1973. Au fost concepute pentru a efectua. serviciul la trenurile rapide de călători din RDG (Germania de Est), însă, din cauza lipsei sistemelor electrice de încălzire a vagoanelor, au fost folosite pentru transportul de marfă. Odată ce au primit încălzirea electrică a trenului, au început să fie folosite și pentru remorcarea trenurilor de călători.

După 1989, locomotivele şi-au continuat serviciul, fiind preferate pentru puterea lor mai mare, viteza superioară celei dezvoltate de majoritatea locomotivelor diesel germane, şi a fiabilității mai mari (datorată simplității constructive). Au început să fie retrase odată ce tot mai multe. căi ferate germane au fost electrificate. În prezent, pot fi văzute la operatori feroviari din România, Bulgaria, Polonia, Germania etc.

Date tehnice, pe scurt:

Tip motor diesel: 5D49

Putere: 3.000 CP

Transmisie: electrică

Formula osiilor: Co’Co

Viteza maxima: 100 km/h, 120 km/h

Masa: 120-126

Lungimea peste feţele tampoanelor: 20.820 mm

Lățime: 2.950 mm

Număr de motoare electrice de tracţiune: 6, legate în paralel

Majoritatea Ludmillelor operate de către DB Cargo Romania au fost deja îmbunătăţite şi modernizate în mod semnificativ odată cu efectuarea reparației planificate, iar ultimele vehicule încă nemodernizate vor finaliza acest proces, în funcție de posibilitățile atelierelor de întreţinere, la finalul anului 2023 sau la începutul lui 2024.

Modernizările au ca scop reducerea consumului de combustibil, reducerea poluării şi a defectărilor accidentale, crescându-se astfel eficienţa, fiabilitatea şi siguranţa circulaţiei.

Locomotivele din seria BR 232 ce aparțin DB Cargo Romania au primit fiecare câte un nume al unei personalități marcante din istoria. României. Spre exemplu, BR 1003 a fost botezată Radu cel Frumos, BR 1005 care poartă numele lui Mihai Viteazul, sau BR 1010, care a fost denumită după Iancu de Hunedoara.” DETA DETALII

ARHIVĂ: CAPĂT DE LINIE: “Unde se duc trenurile, când se duc?” OXXO 150-100-50: Muzeul de Locomotive cu Abur Reşiţa, cel mai mare muzeu tehnic în aer liber din Europa OXXO GARA REGALĂ SINAIA: Muzeul Trenulețelor redescoperă și bucură copilul din noi

2 responses

  1. Pingback: ZIUA MICII UNIRI: Locomotiva EA 148 „HORA” în gara Ploiești Sud | infoINSiDER.ro

  2. Pingback: BIBLIOTECA NAȚIONALĂ: „Cu trenul printre cărţi”, istorie și modelism feroviar. 220 de ani de la punerea în funcțiune a primei locomotive cu abur în România! | infoINSiDER.ro

COMENTEZI?