PRIMUL FLUX DE ŞTIRI TRIMISE DE CITITORI

TEMENELE: “Început de BĂSESCU şi finalizat de OPRESCU”. Acum putem scoate taxa auto!?


INSIDER: „Ajunsaram cam tarziu la Pasajul Basarab, dupa deschiderea oficiala. Rataram parada motociclistilor si a masinilor de epoca. Il rataram pe dl primar care, probabil, a tinut un discurs presarat cu glumite. Gasiram confetii peste tot, semn de mare party. Bucuresteni entuziasti. Lumea dotata cu camere video, aparate foto sau macar un celular cu camera foto.


Pe podul Grozavesti o boxa mare cu muzica. In parcare la Carrefour (sub acelasi pod!) o scena cu alta muzica (a cantat si Horia Brenciu). Ambele foarte tare!! Echipe de la diverse televiziuni erau in exercitiul functiunii. 33 grade Celsius. Sete mare. Numai 3 umbrelute cu frigidere. Doar Ursus si Coca-Cola

Politia calare. Te uiti in sus minunea tehnicii, cobori privirea spre pamant si mai dai si peste cate o curte dezolanta. La loc de cinste pe pod o placuta ne va aminti mereu

noua si urmasilor urmasilor nostri: Inceput de BASESCU si finalizat de OPRESCU.”

One response

  1. Pasaj Basarab

    Pasajul rutier denivelat superior Basarab unește legătura rutieră și de tramvai între Bulevardul Nicolae Titulescu – Șoseaua Orhideelor – Podul Grozăvești – Bulevardul Vasile Milea, respectiv Șoseaua Grozăvești, întregind, astfel, inelul principal de circulație al Municipiului București în partea de Nord – Vest.

    Proiectul cuprinde două traversări majore de obstacole, a râului Dâmbovița peste podul existent și a căii ferate în zona Gării de Nord, fiind realizat într-o zonă cu mare concentrare de clădiri rezidențiale și comerciale, intens tranzitată.

    Pasajul Basarab este:
    – cel mai lung pod hobanat din România, având o lungime de 360 m;
    – cel mai lat pod hobanat urban din Europa – 43.3 m în zona stației de tramvai peste calea ferată (2 sensuri circulaţie auto a câte 2 benzi fiecare+cale dublă tramvai+2 staţii tramvai, câte una pe fiecare sens);
    – cel mai lung pasaj rutier din București – 1,9 km;
    – cel mai complex ansamblu de poduri din Capitală – viaducte de beton armat, pod metalic în arc (120 m), pod metalic hobanat;
    – cel mai mare punct intermodal din România, reunind în acelaşi loc linie de tramvai pe pod, 3 linii de tramvai sub pod, linii de autobuz şi troleibuz, linii de metrou, 2 gări de cale ferată la care se adaugă spaţii special amenajate pentru taximetre şi 2 autogări pentru transport intern şi internaţional.

    Caracteristici tehnice
    – lungimea totală a pasajului este de 1,9 km;
    – lățimea pasajului pentru 2 fire auto/sens și cale de rulare tramvai este de 25, 5 m;
    – lățimea pasajului în zona stației de tramvai pentru 2 fire auto/sens cale de rulare și peroane este de 44,5 m;
    – suprafața totală a pasajului – 55.700 mp;
    – suprafață totală de lucrări reabilitare drum – 667.000 mp;
    – lungime linie de tramvai pe pod – 2,48 km cale simplă;
    – lungime linie de tramvai la sol – 4,35 km cale simplă;
    – sub-staţie electrică formată din 8 centre distincte, cabluri de curent continuu – 7,85 km;

    Pasajul Basarab poate rezista la un cutremur de 7,5 grade pe scara Richter.

    http://pasajulbasarab.ro

    Apreciază

    19 iunie 2011 la 08:01

COMENTEZI?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s